EKObarometr

Opublikowano wyniki badania EKObarometr

Konsumenci w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na proekologiczne opakowania. Akomex poinformował o wynikach badania EKObarometr.

EKObarometr wykazał rosnącą świadomość ekologiczną konsumentów

Dla 54% Polaków proekologiczne opakowanie jest istotnym czynnikiem przy zakupie produktów. Jednak tylko 7% respondentów zawsze wybiera produkty w proekologicznych opakowaniach.

Według autorów badania EKObarometr, jego wyniki wskazują na rosnącą świadomość ekologiczną wśród konsumentów. Ich zdaniem, analiza wyników dotyczących ważności proekologicznych opakowań w różnych kategoriach produktowych, wskazuje na zróżnicowane podejście konsumentów w zależności od typu produktu. Największą uwagę na proekologiczne opakowania konsumenci zwracają kupując owoce i warzywa. 27% respondentów uważa je za główny czynnik wpływający na zakup. Nieco mniej, bo odpowiednio 20% i 24%, wskazuje proekologiczne opakowania jako kluczowy czynnik przy zakupie jedzenia na wynos oraz mięsa. Podobne tendencje można zaobserwować w przypadku kosmetyków, leków oraz artykułów higienicznych, gdzie tylko około 20-21% respondentów wskazuje proekologiczne opakowania jako główny czynnik zakupu. Proekologiczne opakowania mają mniejsze znaczenie dla konsumentów wybierających słodycze oraz napoje – odpowiednio 18% i 19%. W tych kategoriach decydująca była cena i jakość produktu.

Dla ponad połowy Polaków ekologiczne opakowanie to istotny czynnik w trakcie podejmowania decyzji o zakupie różnego rodzaju produktów. Świadczy to o rosnącej świadomości ekologicznej oraz wpływie zachowań konsumenckich na środowisko. Niemniej jednak, tylko niewielka część Polaków zawsze wybiera produkty w ekologicznych opakowaniach, co wskazuje na potrzebę dalszej edukacji społeczeństwa w tym zakresie. Istotne jest, że 47% badanych wybiera produkty w opakowaniach z tektury litej – nawet jeśli są one droższe od innych z danej kategorii, ponieważ są one łatwe w recyklingu oraz wykonane z biodegradowalnych, ekologicznych surowców. Nasza grupa kapitałowa świadomie inwestuje w rozwiązania i innowacje materiałowe, które mogą przyczynić się do jeszcze większego rozpowszechniania takich opakowań powiedział Grzegorz Łajca, prezes Grupy Akomex.

Z badania wynika, że 38% Polaków rzadko wybiera produkty zapakowane w sposób proekologiczny. Kierują się oni głównie ceną. 8% respondentów zadeklarowało, że cena jest jedynym czynnikiem i zawsze sięga po najtańsze produkty.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

reklama

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny