Ograniczyć użycie plastiku

E-supermarket chce ograniczyć użycie plastiku

Rezygnacja z tacek dla wybranych produktów, zwrotne opakowania zbiorcze, zmniejszenie liczby siatek przypadających na każde zakupy. Do tego wzrost udziału toreb papierowych oraz zamówienia „zero waste”. To właśnie działania, które zobowiązał się wprowadzić supermarket internetowy Frisco.pl aby do końca 2020 r. ograniczyć zużycie plastiku o połowę.

Ograniczyć użycie plastiku w sprzedaży internetowej

Jak podaje market, jeszcze w tym roku Frisco.pl zmniejszy do minimum liczbę tacek, w których dostarczane są świeże produkty. Dzięki optymalizacji procesu pakowania zakupów, zostanie również ograniczona liczba zużywanych siatek. Klienci będą mogli zamówić jedno większe opakowanie zbiorcze, zamiast kilku mniejszych, a wszystko za sprawą zwiększenia liczby gramatur na stronie sklepu. Testowana będzie również dodatkowa opcja pakowania „zero waste”, która umożliwi zamówienie świeżych produktów bez opakowań. W 2020 r. planowane jest także wprowadzenie systemu kaucjonowania opakowań zwrotnych na owoce i warzywa.

We wprowadzeniu zmian ma pomóc uruchomienie w maju br. nowego centrum logistycznego. Ten obszerny magazyn o powierzchni 11 tys. m2, zlokalizowany na terenie Warszawy, ma pozwolić na równoczesne rozwijanie różnych modeli biznesowych oraz zwiększenie elastyczności procesów logistycznych – podkreśla market internetowy.

– Zdajemy sobie sprawę, że Frisco.pl jako lider warszawskiego rynku zakupów spożywczych online kształtuje standardy, dlatego w trosce o środowisko podjęliśmy się zadania, jakim jest ograniczenie zużycia plastiku o połowę. Wdrożenie takiego rozwiązania wymaga licznych testów, które wkrótce będziemy mogli przeprowadzić w naszym nowym magazynie. Kluczowe jest dla nas, by zachować najwyższe standardy związane z bezpieczeństwem i jakością dostarczanych produktów, którą tak doceniają nasi klienci – mówi Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

Frisco.pl podkreśla przy tym, że wykorzystywany przez market plastik w 100% nadaje się do recyclingu. E-supermarket, jako jeden z nielicznych odbiera od klientów wszystkie zużyte opakowania, by mogły trafić do recyklingu i zostać ponownie wykorzystane. Klienci, podczas finalizacji zamówienia, mają również możliwość zamiany toreb plastikowych na papierowe – wylicza market.

Na podstawie informacji nadesłanej przez Frisco.pl

fot. Frisco.pl

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny

partner medialny