Butelka szamponu z plastikowych odpadów

Butelka szamponu z plastikowych odpadów

Firma Procter & Gamble (P&G) i jej marka Head & Shoulders wprowadzają na polski rynek szampon w butelce wykonanej w 20% z plastiku zebranego na plażach.

Butelka szamponu z plastikowych odpadów zebranych na plażach

Firma podkreśla, że Head & Shoulders jest pierwszą marką produktu do pielęgnacji włosów, która zastosowała takie rozwiązanie w swoich opakowaniach, a wprowadzeniu produktu na polski rynek towarzyszą inicjatywy mające na celu zwiększenie świadomości konsumentów na temat recyklingu plastikowych odpadów. Wspólnie z siecią Carrefour, która oferuje tę specjalną edycję na swoich półkach oraz Fundacją Nasza Ziemia, marka Head & Shoulders i inne marki Procter & Gamble angażują konsumentów do włączenia się w akcje sprzątania linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku.

Według szacunków Fundacji Ellen MacArthur, każdego roku do oceanów trafia ok. 8 mln ton plastikowych odpadów. To tak, jakby co minutę, opróżniać do oceanu zawartość jednej śmieciarki – podkreśla firma i dodaje, że blisko 80 procent wszystkich odpadów z tworzyw sztucznych zanieczyszczających oceany to śmieci, które są pozostawiane na lądzie. Przenoszone przez wiatr i deszcz trafiają do rzek, którymi płyną do mórz i oceanów. Ten stan rzeczy nie jest obojętny dla środowiska przyrodniczego.

Butelka szamponu z plastikowych odpadów – odpowiedzialne dbanie o urodę

Firma podkreśla, że ograniczenie ilości odpadów plastikowych w morzach i oceanach jest dla niej priorytetem. Dla przykładu, firma podjęła zobowiązanie, by żadne opakowanie jej produktów nie trafiło do oceanów.

Właśnie wyrazem tej ambicji jest wprowadzane na rynek innowacyjnego opakowania wykonanego z plastikowych odpadów zebranych na plażach w Europie. Marka zadeklarowała, że wykorzysta ten rodzaj tworzywa sztucznego jako bazę procesu produkcyjnego specjalnej edycji opakowania. Zebrane i przetworzone odpady plastikowe stanowią 20% innowacyjnej butelki, a opakowanie Head & Shoulders nadaje się do ponownego recyklingu.

Firma podkreśla, że dzięki temu rozwiązaniu czyni istotny krok w obszarze odzysku odpadów z tworzyw sztucznych, a także skupia się na podniesieniu świadomości konsumentów na temat recyklingu oraz zachęca ich do odpowiedzialnych wyborów podczas codziennych czynności, takich jak dbanie o urodę.

Butelka z plastikowych odpadów efektem współpracy

Aby stworzyć ten wyjątkowy produkt, Head & Shoulders połączyło siły z partnerami, którzy są ekspertami w dziedzinie odzyskiwania surowców wtórnych: TerraCycle, który zbierał i sortował odpady i SUEZ, który odpowiadał za proces przetwarzania tworzywa sztucznego. Eksperci działu Badań i Rozwoju Head & Shoulders pracowali przez ponad 10 miesięcy, aby zaprojektować butelkę, która jest dowodem na to, że plastikowe odpady można efektywnie wykorzystać w procesie recyklingu i nadać im drugie życie – podkreśla P&G i dodaje, że do dziś, na kilkanaście rynków na świecie, trafiło już ponad milion butelek z plastiku zbieranego na plażach. W Polsce produkty z tej serii oferowane są w sklepach sieci Carrefour.

We współpracy z organizacjami i partnerami, którym przyszłość naszego środowiska nie jest obojętna, zobowiązaliśmy się do stworzenia rozwiązań, dzięki którym żadne opakowanie produktów P&G nie trafi do oceanów. Mamy nadzieję, że dzięki naszym markom takim jak Head & Shoulders, która jest najpopularniejszą marką szamponu do włosów na świecie i w Polsce, zainspirujemy konsumentów do podejmowania odpowiedzialnych wyborów w życiu codziennym – mówi Geraldine Huse, CEO i prezes P&G w Europie Centralnej.

Plastik zebrany na plażach wykorzystany

Butelka Head & Shoulders z plastikowych odpadów zebranych na plażach powstała dzięki pracy tysiąca wolontariuszy i setek organizacji. Dzięki wspólnym akcjom oczyszczania plaż udało się zebrać wystarczającą ilość odpadów z tworzyw sztucznych, które posłużyły do jej wytworzenia. Akcja sprzątania plaży odbyła się również w Polsce, 23 września br. w Warszawie. Kilkudziesięciu wolontariuszy wspólnie z przedstawicielami Fundacji Nasza Ziemia, podczas jednego dnia zebrało około 230 kg odpadów, zalegających w pobliżu plaży „Poniatówka” nad Wisłą.

W działania związane ze sprzątaniem plaż marka angażuje także konsumentów w całej Polsce, bowiem kupując szampony Head & Shoulders oraz inne produkty P&G, mieli oni okazję wesprzeć prowadzone przez Fundację Nasza Ziemia akcji oczyszczania linii brzegowych polskich rzek, jezior oraz Bałtyku – dodaje firma.

W Carrefour dostrzegamy problem opakowań z tworzyw sztucznych, które w znaczący sposób zanieczyszczają morza i rzeki na całym świecie. Przeciwdziałanie temu zjawisku jest priorytetem naszej strategii biznesu odpowiedzialnego społecznie. W 2018 roku Carrefour Polska podjął szereg konkretnych działań w ramach realizowanej polityki opakowaniowej, w tym m.in. redukcję masy opakowań produktów marki własnej, wprowadzenie do oferty toreb kasowych pochodzących z recyklingu odpadów, czy umożliwienie klientom w całej Polsce zakupów produktów na wagę do własnych opakowań wielokrotnego użytku. Chętnie angażujemy się również w akcje z naszymi partnerami. Współpraca z P&G pozwala nam jeszcze mocniej zaangażować klientów w problem walki z plastikiem, a także aktywne kształtowanie postawy proekologiczne podczas zakupów w naszych sklepach – zaznacza Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska, kluczowego partnera projektu.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. P&G

reklama

partner portalu

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny

partner medialny