Carrefour poinformował, że jego oferta będzie od teraz bez jednorazowych sztućców plastikowych. Wycofał ze swojej oferty również jednorazowe talerze plastikowe. Dotyczy to przedmiotów, które są objęte tzw. dyrektywą w sprawie ograniczenia wpływu niektórych produktów z tworzyw sztucznych na środowisko (SUP). Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w obszarze produktów higienicznych marki własnej.
Sieć handlowa podkreśla, że redukcja wykorzystania plastiku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to jeden z jej proekologicznych priorytetów i ważny element globalnej strategii transformacji żywieniowej.
Sklepy Carrefour bez jednorazowych sztućców plastikowych
Dlatego właśnie, z myślą o przyszłości planety i ograniczaniu ilości odpadów z tworzyw sztucznych, sieć całkowicie wycofała z oferty jednorazowe naczynia plastikowe. Na rok przed wejściem w życie wspomnianej dyrektywy, plastikowe talerzyki i sztućce zniknęły z półek sklepów Carrefour. Zastąpiły je przyjaźniejsze dla środowiska przyrodniczego alternatywy, wykonane m.in. z drewna.
– Mając na uwadze eliminację plastiku i odpowiednie gospodarowanie opakowaniami z tworzyw sztucznych, staramy się działać w wielu obszarach, na które wpływa działalność naszej firmy. Optymalizacja oferty sklepów, jak np. wycofanie sztućców jednorazowych z tworzyw sztucznych, pozwala dawać naszym klientom alternatywę dla produktów plastikowych. Prowadzimy też działania, które towarzyszą codziennym zakupom w Carrefour. Przykładem tego jak akcja #zwłasnymkubkiem, czy zaproszenie naszych klientów do przyniesienia do sklepu swoich opakowań na owoce, warzywa, czy produkty na wagę. Taką możliwość wprowadziliśmy w tamtym roku we wszystkich sklepach w kraju, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów, dla których życie zero waste jest ważne oraz, aby zachęcać tych jeszcze niezdecydowanych do podejmowania małych kroków w kierunku ograniczenia plastiku – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
Płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS
Sieć zaznacza przy tym, że poszerzyła też ofertę o płatki i patyczki kosmetyczne posiadające certyfikaty Ecocert i GOTS, które gwarantują użycie naturalnych, odnawialnych i biodegradowalnych surowców. Płatki i główki patyczków wykonane są w 100% z organicznej bawełny z certyfikowanych upraw, bez użycia nawozów i pestycydów. Patyczki z kolei wykonane są z celulozy uzyskanej z trzciny cukrowej.
Przy okazji firma zwraca uwagę, że obok optymalizacji oferty produktów, realizuje także szereg wewnętrznych działań w ramach polityki opakowaniowej, która jest elementem strategii transformacji żywieniowej. Głównymi celami wyznaczonymi w obszarze polityki opakowaniowej są: wprowadzenie do 2025 r. 100% opakowań marki własnej nadających się do recyklingu lub kompostowania, do 2022 r. wprowadzenie do sprzedaży toreb kasowych pochodzących w 100% z recyklingu odpadów, a także redukcja masy opakowań marki własnej do 2022 r. o 5% w stosunku do 2017 r.
Na podstawie media.carrefour.pl
fot. Carrefour