Bardziej proekologiczne opakowania

Bardziej proekologiczne opakowania – wzrost popytu

Konsumenci coraz częściej wolą kupować proekologiczne produkty. To oznacza, że marki, które nie stosują przyjaznych środowisku opakowań mogą zostać pominięte przez klientów – zauważa firma DS Smith. Przedsiębiorstwo ujawnia dane, które wskazują na gwałtowny wzrost popytu na w pełni nadające się do recyklingu i bardziej proekologiczne opakowania dla e-commerce.

Odnotowany gwałtowny wzrost popytu na bardziej proekologiczne opakowania

Dynamiczny rozwój handlu elektronicznego jest niezaprzeczalny – zgodnie z sondażem DS Smith, 58% Polaków twierdzi, że dokonuje więcej zakupów w Internecie od czasu lockdownu w marcu 2020 r., a 80% planuje robić zakupy w Internecie na tym samym lub większym poziomie po zniesieniu obostrzeń. Z tego względu w ciągu ostatniego roku DS Smith odnotował gwałtowny wzrost popytu na bardziej proekologiczne opakowania dla handlu elektronicznego. W Europie wzrost ten wyniósł 35% dla branży odzieżowej, 35% dla branży elektroniki domowej i biurowej, a także 51% dla branży spożywczej.

Ten wzrost ma jednak swoją cenę – zwraca uwagę firma. Ze zrównoważonych opakowań nadal korzysta ograniczona liczba firm, co przekłada się na nieefektywność łańcucha dostaw. Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że źle zaprojektowane opakowania powodują pustą przestrzeń w ciężarówce i mnożą niepotrzebne dostawy, przez co do atmosfery emitowane jest więcej dwutlenku węgla. Dzięki dobrze zaprojektowanym opakowaniom maksymalizuje się również wykorzystywanie włókien, co pozwala chronić zasoby naturalne.

Bardziej proekologiczne opakowania wynikiem zmiany preferencji konsumentów

Ze względu na rosnącą sprzedaż wysyłkową marki muszą uświadamiać sobie zmianę preferencji konsumentów, aby móc odpowiadać na ich potrzeby – zauważa DS Smith. Niemal jedna trzecia polskich klientów przyznaje, że całkowicie zaprzestała kupowania określonych marek, ponieważ ich opakowania nie były przyjazne dla środowiska. Jednocześnie ponad połowa Polaków (55%) twierdzi, że chce używać więcej opakowań z kartonu lub papieru zamiast opakowań z tworzyw sztucznych, a 49% chciałoby produkować mniej odpadów – dodaje firma.

Przy tak dużej zmianie w sposobie robienia zakupów, jest konieczne, aby nasze nowe zwyczaje zakupowe online nie były szkodliwe dla środowiska. Jest oczywiste, że zarówno firmy, jak i konsumenci coraz częściej szukają alternatywnych rozwiązań, które byłyby zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Nasz zespół ekspertów codziennie tworzy nowe rozwiązania e-commerce dla produktów odzieżowych, elektronicznych, kosmetycznych, co zapewnia zarówno korzyści środowiskowe, jak i komercyjne dla firm – powiedziała Marta Jędrzejczak, marketing manager w DS Smith Packaging Polska.

Bardziej proekologiczne opakowania – trzy nowe gamy produktów zaprezentowane

Stosowanie opakowań z tektury nadającej się do recyklingu może pomóc markom odzieżowym, sprzedającym elektronikę czy żywność zwiększyć udział w rynku podkreśla firma. DS Smith dodaje, że zaprezentowała właśnie trzy nowe gamy opakowań dla e-handlu, przeznaczonych dla branży odzieżowej, elektronicznej i do napojów alkoholowych.

Oferta przyjaznych dla środowiska opakowań dla handlu elektronicznego została zaprojektowana z myślą o zaspokojeniu konkretnych wymagań sprzedawanych produktów, jednocześnie zwiększając pozytywne doświadczenie konsumentów i wspierając efektywną dostawę. Rozwiązania obejmują m.in. tekturowe wkładki, które zabezpieczają sprzęt elektroniczny podczas dostawy. Zastępują one przy tym styropianową piankę zwykle używaną do zabezpieczania elektroniki. Innym rozwiązaniem jest także opakowanie z inteligentną funkcją zabezpieczającą przed otwarciem podczas dostawy (tamper evident). DS Smith oferuje też zwrotne rozszerzalne koperty kartonowe na odzież, które zastępują zarówno koperty bąbelkowe, jak i foliopaki. Wszystko to – zdaniem firmy – bez uszczerbku dla zrównoważonego rozwoju.

Przy okazji firma zaznacza, że do 2023 r. ma zamiar produkować opakowania w pełni nadające się do recyklingu lub ponownego wykorzystania, a do 2025 r. chce dzięki swoim działaniom przyczynić się do zmniejszenia liczby ciężarówek na drogach o 250 tys.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. DS Smith

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny