zrównoważonego rozwoju

Badanie stanu zrównoważonego rozwoju w branży medialnej

Firma Sony przekazała wyniki badania „Środki i sposób myślenia: Stan zrównoważonego rozwoju w branży medialnej”. Dotyczy ono podejścia pracodawców do zrównoważonego rozwoju w branży medialnej i rozrywkowej w Europie.

Większość firm chce być postrzegana jako bardziej zrównoważone

Jak wynika z przekazanych danych, 40% firm zależy, by być postrzeganymi jako bardziej zrównoważone. 73% z nich wdrożyło działania w celu zmniejszenia swojego wpływu na środowisko. Najczęstszymi działaniami były przegląd wymagań dotyczących podróży i liczby pracowników potrzebnych w miejscu pracy (odpowiednio 46% i 33%) oraz zmiany operacyjne na miejscu (45%). Sony podało, że ponad połowa respondentów nie zgodziła się z twierdzeniem, że to klienci byli siłą napędową zmian wprowadzanych przez organizacje medialne. Mieli wskazywać, że największy wpływ mieli na to pracownicy ich organizacji.

Bariery zrównoważonego rozwoju w branży medialnej

Największą barierą według respondentów (46%) jest inwestycja finansowa. Wydatki wskazano jako powód, dla którego firma nie zmniejsza swojego śladu środowiskowego. 52% badanych uważa, że koszty są przynajmniej częściowo brane pod uwagę w istniejących procesach zamówień i zakupów. Z kolei 55% respondentów stwierdziło, że cena jest uważana za ważniejszą składową niż to, jak zrównoważony jest dany element wyposażenia.

Zachowania i kultura branży istotną barierą dla zrównoważonego rozwoju

Badanie wykazało też, że kultura i zachowania w branży były drugą największą barierą zarówno dla szerszej branży (41%), jak i poszczególnych firm (46%), które stały się bardziej aktywne w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Z badania jasno wynika, że aby branża mogła lepiej radzić sobie z wyzwaniami środowiskowymi, firmy muszą więcej inwestować we własne działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ale poza aspektem finansowym stwierdziliśmy, że najbardziej potrzebna jest zmiana sposobu myślenia i żeby pracownicy czuli, że mają największy wpływ na wprowadzanie zmian operacyjnych. I właśnie z tego powodu zachęcamy firmy z całej branży do wykorzystania tego na swoją korzyść – uważa Olivier Bovis,dyrektor działu Media Solutions Business w Sony Europe.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny