Wybierają produkty w opakowaniach nadających się w całości do recyklingu

Firmy prześcigają się w wymyślaniu przyciągających wzrok opakowań produktów spożywczych, ale konsumenci coraz częściej zwracają uwagę nie na wygląd, lecz na inne aspekty – podkreśla Farma Świętokrzyska i dodaje, że z jej raportu wynika, iż 31% klientów wybiera produkty w opakowaniach nadających się w całości do recyklingu, a 29% konsumentów szuka takich, które zawierają jak najmniejszą ilość plastiku. Oprócz tego konsumenci lubią, gdy opakowania są funkcjonalne i można je ponownie wykorzystać. Zdaniem ekspertów Farmy Świętokrzyskiej rosnąca świadomość ekologiczna konsumentów będzie wymagała od marek bardziej rzetelnego podejścia do pakowania produktów.

Bez opakowań, bądź w takich, które w całości nadają się do recyklingu

Nawet najbardziej atrakcyjny produkt bez odpowiedniego opakowania nie zdobędzie szerokiego uznania na rynku. Jednak konsumenci mają coraz większą wiedzę i świadomie podejmują decyzje zakupowe, co wybija ekologiczność opakowania na wysokie miejsce. A już szczególnie w przypadku produktów „bio”. Najlepiej znaleźć złoty środek, który połączy funkcjonalność, ekologię i wygląd. W przypadku bardziej złożonych opakowań warto opisać je w sposób, który ułatwi klientom recykling. Można też znaleźć kreatywne rozwiązania. Nasza firma już od kilku lat część warzyw i owoców opisuje laserowym „tatuażem”, który potwierdza jakość „bio”, a ogranicza potrzebę pakowania produktu – mówi Łukasz Gębka, prezes Farmy Świętokrzyskiej.

Z raportu Farmy Świętokrzyskiej „Trendy w ekozakupach Polaków” wynika, że czterech na 10 konsumentów stara się wybierać produkty w funkcjonalnych opakowaniach. Szczególną uwagę zwracają na to osoby powyżej 55 roku życia (46% wskazań). Z kolei 36% konsumentów tam, gdzie to możliwe kupuje żywność bez opakowań, by ograniczać ilość produkowanych odpadów. Niemal jedna trzecia (31%) wybiera te, które w całości nadają się do recyklingu. Co ciekawe sprawdzają to szczególnie osoby powyżej 55 roku życia (39% wskazań).

Estetyka na drugim planie. Ważna, jak najmniejsza ilość plastiku

Z kolei 29% respondentów zwraca szczególną uwagę na produkty opakowane z wykorzystaniem, jak najmniejszej ilości plastiku. Kolejną metodą stosowaną przez klientów jest zakup, jak największych gramatur produktów, dzięki czemu korzystają z nich dłużej. Jedna piąta przyznała, że do sklepu chodzi z własnymi pojemnikami i woreczkami i w nie pakuje jedzenie, zamiast korzystać z jednorazowych torebek – wylicza firma.

Z deklaracji konsumentów wynika, że ładny wygląd opakowania nie ma dla nich kluczowego znaczenia. Jedynie 8% przyznało, że wybiera produkty żywnościowe, które są w ładnych opakowaniach. Częściej twierdzą tak osoby w wieku 18-24 lata oraz 25-34 lata (odpowiednio 11 i 13% wskazań). Nieco bardziej podatni na wygląd opakowania produktu spożywczego są mężczyźni. Wśród nich 11% deklaruje, że zwraca na to uwagę, a spośród kobiet jedynie 6%.

Konieczne zmiany na rynku opakowań – te nieekologiczne powinny zastąpić takie, które nadają się do recyklingu

Zdaniem połowy konsumentów, zmianą konieczną na rynku żywności jest ograniczenie pakowania produktów spożywczych w folię i inne nieekologiczne opakowania. Uważają tak częściej kobiety (56% wskazań) niż mężczyźni (41% wskazań).

Z naszych badań wynika, że klienci chcą kupować żywność zapakowaną w ekologiczny sposób. Niestety często nie mają wyboru. Wciąż spora część produktów spożywczych pakowana jest w plastik czy inne bardziej złożone materiały, których recykling nie jest prosty. Zmiana tej sytuacji powinna być jednym z priorytetów wszystkich producentów i sprzedawców żywności – podkreśla prezes Gębka.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

reklama

reklama

Partner Portalu

 

partner merytoryczny