Wspierać zbiórkę opakowań aluminiowych

Animatorzy inicjatywy Każda Puszka Cenna odwiedzili finał trasy Męskie Granie, by razem z wielbicielami muzyki wspierać zbiórkę opakowań aluminiowych. Wszystkie zebrane puszki zostaną poddane recyklingowi i już niebawem wrócą na półki sklepowe. Żywiec, nie był w tym roku jedynym przystankiem na trasie programu Każda Puszka Cenna – dodaje Fundacja RECAL.

Zbiórkę opakowań aluminiowych promowali podczas Męskiego Grania

Podczas tegorocznego finału, organizowanej przez Grupę Żywiec, trasy Męskie Granie młodzi animatorzy programu Każda Puszka Cenna krążyli między uczestnikami koncertu, zbierając puszki po napojach do specjalnych kolorowych plecaków oraz edukując na temat zasad selektywnej zbiórki. Dodatkowo na terenie wydarzenia pojawiły się specjalne pojemniki, do których uczestnicy także mogli wrzucać opakowania aluminiowe.

Jak pokazują badania przeprowadzone w ramach inicjatywy Każda Puszka Cenna, chcemy przestrzegać zasad selektywnej zbiórki, ale często przeszkodą jest niedostateczna infrastruktura. My wychodzimy tym problemom naprzeciw, zapewniając uczestnikom imprez plenerowych możliwość przekazania opakowań po napojach do recyklingu – podkreśla Bartłomiej Wojdyło, członek Zarządu Fundacji RECAL odpowiedzialnej za polską edycję kampanii Każda Puszka Cenna.

Bardzo cieszymy się, że wspólnie z animatorami programu Każda Puszka Cenna daliśmy drugie życie naszym opakowaniom podczas Męskiego Grania w Żywcu. Ta współpraca to część szerszych działań podejmowanych przez Grupę Żywiec po to, żeby każde opakowanie mogło zostać ponownie użyte lub poddane recyklingowi. W ten sposób nawet małe działania konsumentów, przynoszą duża zmianę z korzyścią dla środowiska – dodaje Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec.

Zwiększenie świadomości społecznej przez zbiórkę opakowań aluminiowych

Fundacja RECAL przypomina przy okazji, że celem inicjatywy Każda Puszka Cenna jest inspirowanie do recyklingu puszek po napojach oraz zwiększanie świadomości społecznej z zakresu gospodarki odpadami. Akcja zachęca do dbałości o środowisko zwłaszcza podczas aktywności w przestrzeni publicznej. Tego lata, animatorzy ze specjalnymi plecakami byli obecni na najpopularniejszych imprezach plenerowych, umożliwiając wygodną i proekologiczną zbiórkę opakowań aluminiowych.

Festiwale i wydarzenia sportowe, to nie jedyne miejsca działań prowadzonych w ramach akcji Każda Puszka Cenna. W tym roku, po raz pierwszy w historii, jednocześnie w 15 krajach i 19 miastach przeprowadzona została mobilna kampania recyklingowa.

Zbiórkę opakowań aluminiowych promowano w szeregu miast

Animatorzy programu Każda Puszka Cenna pojawiali się w popularnych miejscach rekreacji. W Polsce na trasie kampanii pojawiły się takie miasta jak Wrocław, Poznań, Sopot czy Kraków.

Segregacja odpadów i ich ponowne wykorzystanie jest kluczowe dla redukcji ilości odpadów i przyszłości naszej planety. Dlatego cieszę się, że akcja Każda Puszka Cenna pojawiła się również we Wrocławiu – mówi Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia. – W naszym mieście zachęcamy również wszystkich do życia w duchu less oraz zero waste, tak, by produkować mniej śmieci. O tym, jak można ponownie wykorzystać z pozoru niepotrzebne rzeczy pokazujemy w ramach naszej kampanii „Wrocław nie marnuje” – dodaje Jacek Sutryk.

– „EKOlogiczny Jarocin” to hasło, które przyświeca naszym działaniom od lat. Mieszkańcy naszej gminy są coraz bardziej świadomi zachowań proekologicznych, także potrzeby segregacji odpadów i możliwości recyklingu. Staramy się prowadzić szeroko rozumianą edukację w tym zakresie. W te działania doskonale wpisała się akcja Fundacji RECAL „Każda puszka cenna”. Obecność wolontariuszy w czasie, kiedy odbywał się u nas Jarocin Festiwal pozwoliła tę edukację rozszerzyć na cały kraj, bo gościliśmy tysiące ludzi z całej Polski – podkreśla Adam Pawlicki, Burmistrz Jarocina.

Silniejsza akcja w przyszłym roku…

Entuzjazm z jakim spotkała się kampania, nazwana European Recycling Tour sprawił, że już trwają prace nad podobną, ale jeszcze silniejszą kampanią w przyszłym roku.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Fundacja RECAL

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny