Urząd Miasta Rzeszowa (UM) poinformował o usunięciu z miasta w latach 2011 – 2023 ponad 2 700 ton wyrobów azbestowych. Na rok 2024 zaplanowano demontaż i odbiór ok. 80 ton azbestu.
Usuwanie wyrobów azbestowych cieszy się dużą popularnością
W Rzeszowie od 2011 r. działa „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest dla Gminy Miasto Rzeszów na lata 2011-2032”. W ramach programu wykonywane są prace związane z demontażem azbestu oraz odbiorem odpadów zgromadzonych na posesji.
Program jest podstawą do pozyskiwania dotacji z NFOŚiGW i WFOŚiGW w Rzeszowie na usuwanie wyrobów zawierających azbest. Koszty poniesione na realizację tego zadania w latach 2011-2023 wyniosły łącznie ponad 1 398 512,22 zł.
Jak podkreślił UM, program cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców miasta. Każdego roku w trakcie naboru wpływa średnio ok. 70 wniosków. W 2024 r. nabór wniosków na usuwanie azbestu został przeprowadzony w terminie od 11 do 25 marca. Wpłynęło 39 wniosków o udzielenie dotacji na usuwanie azbestu. Na terenie Rzeszowa pozostało jeszcze ok. 2800 ton wyrobów azbestowych do usunięcia.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. sozosfra.pl (zdjęcie ilustracyjne)