Każda Puszka Cenna

Szansa na drugie życie. Każda Puszka Cenna

Powołując się na badania przeprowadzone przez GlobalWebIndex, Fundacja Recal wskazuje, że 64% konsumentów uważa, iż opakowanie ekologiczne to takie, które można poddać recyklingowi. Fundacja podkreśla, że aluminiowe puszki można przetwarzać w nieskończoność, oszczędzając tym samym energię i surowce. Aby tak się stało, trzeba jednak zacząć od selektywnej zbiórki. Pomóc ma w tym inicjatywa pn. Każda Puszka Cenna.

Fundacja wskazuje, że w Polsce już od kilku lat zbierane jest ponad 80% puszek i zaznacza, że przy europejskiej średniej wynoszącej 74% to naprawdę dobry wynik. Jednocześnie Recal dodaje, że nie można jednak spocząć na laurach.

Każda Puszka Cenna – zaczęło się w 2009 r.

Zapoczątkowana w 2009 r. w Wielkiej Brytanii inicjatywa Każda Puszka Cenna (ang. Every Can Counts) działa dzisiaj w 19 krajach, również w Polsce, wykorzystując różne formy dotarcia do konsumentów napojów w puszkach. Nad całą akcją czuwają najwięksi na świecie producenci aluminium i puszek napojowych, dając przykład, jak firmy mogą wziąć odpowiedzialność za swoje produkty w całym cyklu życia – podkreśla Fundacja.

Każda Puszka Cenna to inicjatywa, która inspiruje ludzi do recyklingu. Fakt, że zbiórka w całej Europie stale rośnie, jest z pewnością optymistyczny, ale naszym celem jest zapewnienie dosłownie każdej puszce szansy na drugie życie. Dlatego też aktywnie współpracujemy z organizatorami festiwali oraz imprez masowych, markami napojów czy klubami sportowymi, aby urzeczywistnić ten cel. Dzisiaj, podobnie jak wiele innych akcji edukacyjnych, musimy odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Motywem przewodnim naszych działań były od zawsze duże koncerty i festiwale. Restrykcje spowodowane COVID-19 bardzo dotknęły naszych przyjaciół – organizatorów festiwali, wydarzeń sportowych, czy muzyków. Postanowiliśmy mimo wszystko połączyć siły i w nowej rzeczywistości kontynuować naszą pracę – przekonuje Bartłomiej Wojdyło, członek Zarządu Fundacji Recal, odpowiedzialny za projekt Każda Puszka Cenna.

Każda Puszka Cenna – nowe podejście skupione w trzech elementach

Nowe podejście skupia się wokół trzech elementów, które będą wykorzystywane przez organizatorów wydarzeń przeniesionych w tym roku do social mediów. Pierwszy, to pewnego rodzaju pamiętnik ze wspólnie przeprowadzonych działań. Kolejnym elementem są filmy edukacyjne nakręcone w scenerii miasteczka festiwalowego. Ostatnią, a zarazem najważniejszą atrakcją są specjalnie przygotowane filtry AR, przypominające jak postępować ze zużytymi puszkami. Jak zaznacza Fundacja, filtry przygotowane zostały we współpracy z gwiazdami festiwali – zespołami Enej, Brathanki, Łąki Łan, Oberschlesien oraz Łydka Grubasa, które rozumieją i wspierają główny cel kampanii.

Każda Puszka Cenna – puszka to nie granat

„Szanowni Państwo, puszka to nie granat – nie wyrzucamy byle gdzie po zerwaniu zawleczki! Poza tym, kiedyś usłyszeliśmy od starego, chińskiego mistrza, że jeśli wyrzucisz puszkę do żółtego pojemnika i wypowiesz życzenie, ona prędzej czy później do ciebie wróci… Pełniuteńka i zimniutka…” – zaznacza Bartosz „Hipis” Krusznicki z Łydki Grubasa. Z kolei Piotr „Lolek” Sołoducha z zespołu Enej komentuje: „Pusta puszka jest lżejsza niż kamień z napisem LOVE. Postarajmy się o to, aby zawsze znalazła się w żółtym pojemniku. Zadbajmy o świat wokół nas, byśmy na pytanie: Jak smakuje życie? Mogli z czystym sumieniem odpowiadać: Pięknie, jak zawsze”. Łąki Łan natomiast o przygotowanym filtrze AR wypowiada się w ich niepowtarzalnym stylu: „Tanecznym krokiem, wśród leśnej dróżki, gdzie bzyczą muszki, zużyte puszki chwyć w swe opuszki i gnieć na okruszki!!! W Twych łapkach ta apka przypomni Ci, byś nie był gapka i wyzwoli ruchy gniotące puchy. Kochani! Miejmy puchy z bani.”

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Fundacja Recal

reklama

reklama

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny