poziom segregacji odpadów

Sprawdzono poziom segregacji odpadów po tygodniu

Spółka FCC Polska informuje, że zakończył się pierwszy z czterech tygodni konkursu „Dobrze trafiłeś!”.

Jak zaznacza firma zajmująca się gospodarką odpadami, celem konkursu jest zachęcenie zabrzan do segregowania odpadów.

Sprawdzono poziom segregacji odpadów w blokach w Zabrzu

Ze szczegółowych analiz wynika, że w tym czasie mieszkańcy wytypowanych bloków wytworzyli blisko 1,4 tony odpadów. Z tego ponad 200 kilogramów zostało właściwie posegregowanych. Z analizy odpadów, które trafiły do pojemnika koloru czarnego, na frakcję zmieszaną, wynika, że poziom segregacji mógł być wyższy nawet o 25%.

W sumie wybranych blokach mieszka ok. 600 osób. Po pierwszych siedmiu dniach trwania konkursu najlepszy wynik zanotowali mieszkańcy grup bloków przy ulicach Porzecznej/Trocera. Poziom segregacji wyniósł tam 34%. Tuż za nimi miejsce zajęli mieszkańcy z grupy bloków przy ulicy Dworskiej – 25%. Dużo niższe wskaźniki segregacji osiągnęli mieszkańcy grup bloków przy ulicach Piłsudskiego, św. Jana/Bytomskiej i Kossaka, odpowiednio – 12%, 10% i 8%.

Z testów, które przeprowadziliśmy przed rozpoczęciem konkursu wynika, że wyniki w tych samych lokalizacjach mogą znacząco różnić się od siebie nawet z tygodnia na tydzień. Dlatego mieszkańcy lokalizacji, w których wyniki były niższe mają nadal szansę na zwycięstwo w naszym konkursie. Aby zwiększyć motywację mieszkańców powyższe wyniki wywieszone zostały na klatkach schodowych i altanach śmietnikowych – mówi Aldona Dydak, PR Manager z FCC Polska.

Kampania „Dobrze trafiłeś!” rozpoczęła się 24 czerwca i potrwa cztery tygodnie. Jest adresowana do mieszkańców Zabrza. Jej celem jest zbadanie wpływu tzw. „grywalizacji” na zmianę bądź umocnienie dobrych nawyków. Do skutecznego segregowania odpadów mieszkańców motywuje FCC Polska w partnerstwie z Urzędem Miasta Zabrze oraz przy wsparciu zabrzańskich spółdzielni mieszkaniowych.

Efekty konkursu w połączeniu z wynikami przeprowadzonych wśród mieszkańców ankiet, konsultowane będą z socjologami i posłużą jako wzór do dalszych działań z dziedziny edukacji ekologicznej – zapewnia FCC Polska.

Na podstawie informacji nadesłanej przez FCC Polska

fot. FCC Polska

partner portalu

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny

reklama