Konsorcja FBSerwis i REMONDIS Sanitech, które wygrały przetarg i będą świadczyły od 1 stycznia 2015 r. usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu Związku Międzygminnego „Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej”, przystąpiły do akcji wymiany pojemników i dostosowywania ich wielkości do danych wynikających z deklaracji złożonych przez właścicieli nieruchomości.
Dostarczane pojemniki muszą posiadać właściwe pokrywy w odpowiednim kolorze do gromadzonych w nich frakcji odpadów oraz nalepki informacyjne z logo ZMGOAP oraz chipy umożliwiające działanie systemu identyfikacji pojemników. Wprowadzany system identyfikacji, oparty na chipach i kodach kreskowych na workach, umożliwi pełną kontrolę nad jakością i terminowością usług wykonywanych przez firmy odbierające odpady oraz ilością odbieranych odpadów i sposobami ich zagospodarowania.
Wymiana pojemników stanowi skomplikowaną operacją logistyczną. Stąd też władze Związku apelują do właścicieli nieruchomości o zrozumienie i wspieranie tych działań. W szczególności powinni oni przestrzegać harmonogramu odbioru odpadów i zgodnie z nim wystawiać pojemniki oraz umożliwić pracownikom reprezentującym oba konsorcja dostęp do pojemników i ich wymianę.