recykling opakowań po żywności

Promowali selektywną zbiórkę i recykling opakowań po żywności

Przez większość 2020 r. w całej Polsce trwała kampania edukacyjna promująca selektywną zbiórkę i recykling opakowań po żywności, zorganizowana przez firmę Tetra Pak. W dotychczasowych edycjach akcji osią projektu były pikniki edukacyjne. W czasie pandemii przedsiębiorstwo podjęło decyzję o realizacji niestandardowego projektu o zasięgu ogólnopolskim, trafiającego do tysięcy osób, ale dostosowanego do obowiązujących zasad dystansu społecznego.

Selektywną zbiórkę i recykling opakowań po żywności promowała kampania Re!Generacja

W opinii organizatora, kampania Re!Generacja, która zaangażowała młodych ludzi do działań proekologicznych, okazała się strzałem w dziesiątkę, a na szerszy udział w akcji młodzieży z całego kraju pozwolił aktywny udział miast partnerskich. W projekt włączyły się władze samorządowe Warszawy-Wilanów, Kielc, Poznania, Białegostoku, Wrocławia, Krakowa, a także Nowego Targu i Augustowa. Mieszkańcy tych aglomeracji mogli obejrzeć filmy edukacyjne tłumaczące hasła: reduce – redukuj, renew – odnawiaj, recycle – przetwarzaj, zobaczyć mapping pokazujący cykl życia opakowania Tetra Pak wyświetlany w Warszawie podczas Królewskiego Festiwalu Świateł w Wilanowie czy plansze informacyjne w Metrze Warszawskim.

Piosenka promująca selektywną zbiórkę i recykling opakowań po żywności

Głównym elementem projektu był konkurs na tekst piosenki o tematyce proekologicznej, skierowany do osób w wieku 15-25 lat. Napłynęło kilkadziesiąt ciekawych tekstów z całej Polski – informuje organizator, a zwycięzcą został 18-letni Mariusz Mrówka z Kielc, aktywny członek organizacji „Kreatywni w Kielcach”. Nagrodą w konkursie były warsztaty muzyczne z Pauliną Przybysz, wokalistką i propagatorką proekologicznego stylu życia. Dodatkowo, zwycięzca wraz z piosenkarką nagrali piosenkę w profesjonalnym studio oraz nakręcili klip. Piosenka uczy, jak poprawnie segregować opakowania, aby trafiły do recyklingu. Przy okazji organizator kampanii podkreśla, że problem odpadów jest nadal kluczowy – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama