Program odbioru butelek

Program odbioru butelek zwrotnych podsumowany

Sieć handlowa Carrefour podsumowała pierwsze miesiące akcji, jaką jest program odbioru butelek zwrotnych bez konieczności przedstawienia paragonu. Od kwietnia 2021 r. liczba zwróconych butelek w hiper- i supermarketach sieci wzrosła o bezprecedensowe 227%, do ponad 3 mln sztuk – wskazuje sieć i dodaje, że kontynuowana w br. inicjatywa, ma zachęcać do aktywnego ograniczania ilości generowanych odpadów oraz do rozwoju systemu kaucyjnego opakowań zwrotnych w ramach gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ).

Program odbioru butelek zwrotnych bez paragonu ruszył 22 kwietnia ub.r. – w Światowy Dzień Ziemi – we wszystkich hiper- i supermarketach sieci. Sprawne rozpoczęcie akcji było możliwe dzięki współpracy z trzema głównymi partnerami: Grupą Żywiec, Kompanią Piwowarską oraz Carlsberg Polska. Od kwietnia klienci w całej Polsce mogą oddać wszelkie butelki zwrotne w każdym z ponad 250 sklepów sieci bez konieczności okazania paragonu. W zamian klient otrzymuje zwrot kaucji w formie e-bonu, który może przeznaczyć na zakupy. Od grudnia 2021 r. osoby, które korzystają z aplikacji Mój Carrefour, mogą również zapisać bon o wartości kaucji w aplikacji – tłumaczy marka.

Program odbioru butelek zwrotnych – odzyskano ponad 3 mln opakowań

Pierwsze miesiące akcji przyniosły znaczące rezultaty – w okresie od kwietnia do października ub.r. – w sklepach Carrefour oddano ponad 3,2 mln butelek, które mogły dzięki temu wrócić do obiegu, co ograniczyło produkcję 900 ton odpadów tylko w ciągu 6 miesięcy. Tym samym wzrost zwrotu butelek w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim wyniósł 227%  – wylicza sieć.

Inicjatywa Carrefour stanowi element długoterminowego programu „STOP Marnotrawstwu”, w ramach którego sieć od 2013 roku realizuje w Polsce działania przeciwdziałające wszelkim formom marnowania zasobów naszej planety oraz aktywnie zachęca do włączania się w nie swoich klientów i partnerów biznesowych. Po fazie testów w ośmiu polskich miastach mieliśmy przeczucie, że akcja może spotkać się z dużym zainteresowaniem klientów w całej Polsce. Jednak skala popularności rozwiązania zaskoczyła nawet nas – przyznaje Barbara Kowalska, dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour. – To dowód, że polscy klienci chcą korzystać z ekologicznych rozwiązań. Tym bardziej cieszymy się, że jesteśmy prekursorami branży we wprowadzaniu nowych, wygodnych rozwiązań – dodaje.

Sieć chwali się również tym, że jako pierwsza wprowadziła również wodę w szklanych butelkach w systemie kaucyjnym, co spotkało się – w jej opinii – z dużym zainteresowaniem. Według szacunków Carrefoura pozwoliło to ograniczyć zużycie plastiku już w pierwszym roku o ok. 16 ton. Popularność formatu może stanowić zachętę dla kolejnych producentów do zamiany plastikowych butelek na kaucjonowane szklane.

Program odbioru butelek zwrotnych – ponad 1,5 mln zł dla klientów

W ramach akcji od kwietnia do października polscy klienci odzyskali ok. 1,643 mln zł pod postacią e-bonów. Dane Carrefour potwierdzają, że z tego rozwiązania korzystają nie tylko osoby, które wcześniej kupiły butelki w sklepach sieci. – W październiku liczba butelek oddanych w naszych sklepach przekroczyła liczbę butelek zwrotnych sprzedanych w hiper- i supermarketach Carrefour – mówi Sylwester Mroczek, manager w Dziale Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych Carrefour i tłumaczy: – Oznacza to, że częściej zaczęli nas odwiedzać klienci, którzy zwykle robią zakupy u konkurencji, ale dla których nasze rozwiązanie łączące troskę o środowisko ze zwrotem pieniędzy okazało się korzystną ofertą. Co ciekawe, akcja cieszy się popularnością nie tylko w dużych miastach. Jest to w dużej mierze również zasługa zespołów sklepów, którym jesteśmy bardzo wdzięczni za perfekcyjną koordynację tego programu.

Przez siedem pierwszych miesięcy akcji najwięcej butelek oddali klienci hipermarketów we wrocławskiej Galerii Borek (niemal 160 tys.), Galerii Lubelskiej (niemal 140 tys.) oraz zamojskiej Galerii Lwowskiej (niemal 80 tys.). Wśród lokalizacji z największym poziomem zwrotów znalazły się jednak również hipermarkety w Chełmie (43 tys.), Bolesławcu (33 tys.) czy supermarket w Świdniku (36 tys.).

Kontynuacja programu w 2022 r.

Popularność rozwiązania utwierdziła sieć w decyzji o przedłużeniu akcji zwrotu butelek bez paragonu na 2022 r. Do hiper- i supermarketów Carrefour można oddawać wszystkie butelki zwrotne po piwach obecnych w asortymencie sieci oraz dwa rodzaje wody mineralnej. Wysokość kaucji jest zgodna z ustaleniami producenta widocznymi na opakowaniu. Carrefour działa nad rozszerzeniem programu o kolejne napoje oraz nad wprowadzeniem systemu butelek zwrotnych do sklepów franczyzowych, dzięki czemu stanie się największą siecią oferującą nieograniczony zwrot butelek. Według prognoz Carrefoura w 2022 r. polscy klienci mogą odzyskać w programie kaucyjnym nawet 4 mln zł.

Na podstawie media.carrefour.pl

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Technologiczny

Partner portalu

Partner portalu

reklama

Partner Portalu

reklama

reklama

 

partner merytoryczny