Odwiedziny w spalarni odpadów

Odwiedziny w spalarni odpadów podsumowane

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Szczecinie (ZUO) podsumował pierwszy sezon edukacyjny EcoGeneratora. Zakład odwiedziło 1410 osób w 61 grupach.

Jak zaznacza ZUO, największe wrażenie na gościach robią płonący ruszt i wielka łapa w bunkrze odpadów.

Odwiedziny w spalarni odpadów – pierwszy sezon podsumowany

EcoGenerator rozpoczął pracę w grudniu 2017 r., a ścieżka edukacyjna została udostępniona zwiedzającym 21 marca br. Pierwszą historyczną grupą, która obejrzała zakład, była klasa 5 ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Szczecinie.

Większość gości to uczniowie szkół, a ponieważ rok szkolny dobiegł końca, ZUO pokusił się o dokonanie bilansu pierwszego sezonu edukacyjnego.
Wynika z niego, że przez trzy miesiące spalarnię odpadów komunalnych na Ostrowie Grabowskim odwiedziło 1410 osób (w tym 123 opiekunów) w 61 grupach.

Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Szczecinie wskazuje, że największe wrażenie na odwiedzających robi „wielka łapa”, czyli chwytak łupinowy, który służy do przerzucania odpadów z bunkra do lejów zasypowych. Drugą największą atrakcją jest specjalne okienko, przez które można spojrzeć na ruszt i zobaczyć odpady palące się w temperaturze 1000 stopni Celsjusza.

Jak podaje ZUO, wszystkie grupy przed zwiedzaniem uczestniczą w prezentacji na temat spalarni, ochrony środowiska i gospodarki odpadami.
Już teraz Zakład zachęca do zwiedzania EcoGeneratora po wakacjach. Zapisy są przyjmowane są pod adresem wizyty@ecogenerator.eu. Jednocześnie ZUO podaje, że na teren Zakładu wpuszczane są osoby od drugiej klasy szkoły podstawowej wzwyż, a wielkość grup wynosi do 25 osób. Zakład można zwiedzać we wtorki, środy i czwartki w godz. 9 i 11. Wizyta trwa ok. 1,5 godziny.

Przy tej okazji ZUO podaje, że EcoGenerator od początku swojej działalności, tj. od grudnia 2017 r. do 20 czerwca br. unieszkodliwił blisko 50 tys. ton odpadów komunalnych. W tym czasie wytworzył 28 tys. MWh energii elektrycznej i 64 tys. GJ energii cieplnej.

Na podstawie informacji nadesłanej przez ZUO

fot. ZUO

reklama

partner portalu

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny