Oddawanie butelek jest modne

Oddawanie butelek jest modne – akcja „Nie wypadaj z obiegu”

„Nie wypadaj z obiegu” to edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej, w której firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn GLAMOUR, modelkę Zuzę Kołodziejczyk i cenioną projektantkę – Magdę Hasiak. Efektem tej współpracy jest modna nerka, w której można nosić butelki zwrotne. W okładkowej sesji GLAMOUR Zuza zachęca do podążania za proekologicznym trendem, jakim jest oddawanie butelek zwrotnych.

Oddawanie butelek jest modne – przekonuje Kompania Piwowarska

Kampania „Nie wypadaj z obiegu” ma na celu zmianę postrzegania takich zachowań, jak oddawanie butelek zwrotnych do sklepu. Kompania Piwowarska zwraca uwagę, że dziś jest ono niekiedy postrzegane jako coś wstydliwego, podczas gdy jest to jedno z zachowań najkorzystniejszych dla środowiska. Zapobieganie powstawaniu odpadów znajduje się na samym szczycie hierarchii sposobów postępowania z odpadami. Korzystając prawidłowo z opakowań wielokrotnego użytku zmniejsza się ilość odpadów, które należy poddać recyklingowi i emisję gazów cieplarnianych, bo butelka po piwie może być napełniona aż 20 razy, pod warunkiem że trafi z powrotem do sklepu, a nie do pojemnika na stłuczkę lub, co gorsza, do śmieci zmieszanych. To ważne dla środowiska, tak jak m.in. nieużywanie plastikowych słomek czy jednorazowych plastikowych torebek – podkreśla producent piwa.

Oddawanie butelek jest modne – producent piwa chce zwiększyć skuteczność ponownego wykorzystania butelek zwrotnych

W przypadku butelek zwrotnych po piwie sytuacja nie jest zła – ponad 90% z nich trafia do browarów do ponownego napełnienia. Kompania Piwowarska chciałaby jednak jeszcze zwiększyć skuteczność tego rozwiązania – stąd akcja i jej przesłanie. Żeby poprawić sytuację wystarczy po prostu przynosić butelki do sklepów na wymianę.

Kompania Piwowarska sprzedaje obecnie 45% swojego piwa w butelkach zwrotnych. Określiliśmy w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, że do 2030 r. wszystkie nasze opakowania do napojów oraz opakowania zbiorcze, będzie można ponownie wykorzystać lub zrecyklować. Mają być one przy tym wykonane przede wszystkim z surowców pochodzących z odzysku i w 100% nadawać się do recyklingu. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że chcemy aby korzystanie z butelek zwrotnych stało się modne. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów tej nietypowej akcji – skomentował Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Oddawanie butelek jest modne – do wygrania 100 betelkonerek

Aby połączyć pozornie nieprzystające do siebie światy: mody i butelek zwrotnych poznańska projektantka Magda Hasiak przygotowała 100 unikatowych designerskich butelkonerek, z kieszeniami na dwie butelki zwrotne. Nie będzie można ich kupić, a jedynie wygrać w konkursie Kompanii Piwowarskiej. Aby wygrać torbę będzie trzeba pokazać lub opisać jak stylowo oddajemy butelki zwrotne – zachęca firma.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Kompania Piwowarska

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Technologiczny

Partner Portalu

Partner portalu

Partner portalu

reklama

Partner Portalu

reklama

reklama

 

partner merytoryczny