Nowy zbiornik na biogaz i zakup ciężarówki

Nowy zbiornik na biogaz i zakup ciężarówki

Podczas konferencji prasowej, która odbyła się we wtorek (6 sierpnia br.) została podpisana umowa dotycząca budowy obiektu, jakim jest zbiornik na biogaz, to będzie drugi obiekt tego typu. W trakcie spotkania przekazano także informację, że spółka ZGO w Jarocinie – Wielkopolskie Centrum Recyklingu (ZGO) dokonała zakupu nowej ciężarówki, dzięki któremu powiększona została flota pojazdów transportowych jarocińskiej spółki.

Zbiornik na biogaz, jak magazyn energii

Jak podaje ZGO, w ramach podpisanej umowy powstanie nowy zbiornik magazynowy biogazu. Będzie to już drugi zbiornik w należącej do ZGO biogazowni. Głównym zadaniem istniejącego zbiornika jest wyrównanie ciśnień na instalacji i magazynowanie biogazu. Dzięki dwóm zbiornikom Wielkopolskie Centrum Recyklingu będzie mogło zbierać biogaz w nocy, kiedy zapotrzebowanie na energię elektryczną jest minimalne, a następnie, spalając ten biogaz w agregacie kogeneracyjnym, produkować energię elektryczną w godzinach największego zapotrzebowania na energię, czyli w godzinach pracy zakładu. Pozwoli to w jeszcze większym stopniu zredukować koszty zakupu energii elektrycznej i cieplnej. Nowy zbiornik magazynowy biogazu jest kolejnym elementem zmierzającym do osiągnięcia przez spółkę samowystarczalności energetycznej – podkreśla ZGO.

Wykonawca inwestycji został wyłoniony w trzecim postępowaniu przetargowym, bowiem oferty składane w poprzednich postępowaniach przetargowych znacznie przekraczały budżet, który Wielkopolskie Centrum Recyklingu zarezerwowało na to zadanie. W rozstrzygniętym postępowaniu przetargowym najkorzystniejszą ofertę złożyła firma DROBUD, opiewała ona na kwotę niespełna 548 tys. zł netto i to ona będzie wykonawcą zadania. Dla porównania inna firma, która złożyła ofertę w niniejszym postępowaniu zaoferowała cenę ponad 638,5 tys. zł netto.

Ciągnik siodłowy z naczepą

Jednocześnie ZGO poinformował, że flota pojazdów transportowych spółki powiększyła się o nowy ciągnik siodłowy wraz z naczepą. Zestaw ciężarowy będzie służył zarówno do przewozu odpadów komunalnych, jak i surowców wtórnych ze stacji przeładunkowych w Mateuszewie (gmina Śrem) i w Dobrej Nadziei (gmina Pleszew) do Wielkopolskiego Centrum Recyklingu w Jarocinie.

Przewidywana wydajność pojazdu to 1600 Mg/miesiąc. Na przykładzie lipca br. można wskazać, że do ZGO trafia 10 tys. Mg odpadów w skali miesiąca, w tym 2 tys. Mg stanowią surowce wtórne. Tak duży strumień odpadów oraz perspektywa zlikwidowania regionów, zwiększa zapotrzebowanie na nową flotę pojazdów, która niezbędna jest do wykonywania prac na zakładzie – przekonuje ZGO.

zakup ciężarówki

Dostawcą ciągnika siodłowego jest spółka MAN Truck & BUS Polska, a model pojazdu to MAN TGS 18.460, który napędzany jest silnikiem o mocy 420 KM z emisją spalin spełniającą normę EURO 6. Pojazd kosztował 325,8 tys. zł netto. Dostawcą naczepy samowyładowczej – typu ruchoma podłoga – jest natomiast spółka TrailerTec Polska. Naczepa jest marki KRAKER. Jest to lekka, aluminiowa zabudowa o pojemności 92 m3 i dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 36 tys. kg. Koszt zakupu naczepy wyniósł ponad 224 tys. zł netto, a łącznie cały pojazd kosztował blisko 550 tys. zł netto.

Na podstawie informacji nadesłanej przez ZGO w Jarocinie

fot. ZGO w Jarocinie

reklama

partner portalu

partner merytoryczny

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny