nie marnuję opakowań

Akcja „Myślę~ nie marnuję opakowań” w Warszawie dobiegła końca

Urząd m.st. Warszawy (UM) podsumował pilotażową akcję „Myślę~ nie marnuję opakowań”. Przeprowadzono ostatnie spotkania edukatorów z mieszkańcami na trzech warszawskich targowiskach, które uczestniczyły w akcji.

Projekt mający zachęcić do niemarnowania i ponownego wykorzystania zasobów

Projekt rozpoczął się 23 stycznia 2023 r. w Dniu Bez Opakowań Foliowych. Przez trzy miesiące edukatorzy zachęcali mieszkańców Warszawy do niemarnowania i ponownego wykorzystania zasobów. Szczególną uwagę poświęcili opakowaniom wielorazowym. Edukowali też, jak prawidłowo segregować odpady.

Nasza akcja ograniczania jednorazowych opakowań plastikowych na targowiskach, promująca gospodarkę obiegu zamkniętego, ekonomię współdzielenia i prawidłową gospodarkę odpadami, jest pierwszą tego typu w Warszawie. Cieszymy się z dużego zainteresowania akcją, ale przede wszystkim z jej efektów. Małymi krokami dążymy do zmian i kształtowania dobrych nawyków konsumenckich – powiedziała Karolina Zdrodowska, dyrektor koordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w stołecznym ratuszu. Działania były prowadzone na trzech targowiskach. Przy ulicach Wołoskiej, Egipskiej i Rembielińskiej.

W ramach akcji „Myślę~ nie marnuję opakowań” rozdawano opakowania wielorazowe

W ramach zorganizowanej przez UM kampanii, klienci targowisk mogli otrzymać wielorazowe torby i woreczki na zakupy. Na każdym z objętych akcją targowisk stanęły szafy na torby. Będą one dostępne dla kupujących w godzinach pracy danego targowiska, również po zakończeniu akcji. Z szaf na torby można wziąć potrzebne opakowania, ale również włożyć do nich te, których już nie potrzebujemy. Przez okres trwania projektu udostępniono dla mieszkańców ponad 600 toreb. Edukatorzy przeprowadzili ponad 7 tys. rozmów z osobami robiącymi zakupy na targowiskach oraz rozdali ponad 40 tys. woreczków. Magistrat podkreślił, że to mały, ale ważny krok w kierunku zmiany i kształtowania dobrych nawyków konsumenckich. Pomysł miał spodobać się mieszkańcom odwiedzającym targowiska. Wielu z nich wraca na kolejne zakupy z otrzymanymi torbami i woreczkami. W działania zaangażowali się też sprzedający. Nie tylko chętnie pakują zakupy swoich klientów w woreczki, ale również zachęcają do przynoszenia różnych własnych wielorazowych opakowań na nabywany towar.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. UM Warszawy

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

reklama

reklama

Partner Portalu