Urząd m.st. Warszawy (UM) podsumował pilotażową akcję „Myślę~ nie marnuję opakowań”. Przeprowadzono ostatnie spotkania edukatorów z mieszkańcami na trzech warszawskich targowiskach, które uczestniczyły w akcji.
Projekt mający zachęcić do niemarnowania i ponownego wykorzystania zasobów
Projekt rozpoczął się 23 stycznia 2023 r. w Dniu Bez Opakowań Foliowych. Przez trzy miesiące edukatorzy zachęcali mieszkańców Warszawy do niemarnowania i ponownego wykorzystania zasobów. Szczególną uwagę poświęcili opakowaniom wielorazowym. Edukowali też, jak prawidłowo segregować odpady.
– Nasza akcja ograniczania jednorazowych opakowań plastikowych na targowiskach, promująca gospodarkę obiegu zamkniętego, ekonomię współdzielenia i prawidłową gospodarkę odpadami, jest pierwszą tego typu w Warszawie. Cieszymy się z dużego zainteresowania akcją, ale przede wszystkim z jej efektów. Małymi krokami dążymy do zmian i kształtowania dobrych nawyków konsumenckich – powiedziała Karolina Zdrodowska, dyrektor koordynator ds. przedsiębiorczości i dialogu społecznego w stołecznym ratuszu. Działania były prowadzone na trzech targowiskach. Przy ulicach Wołoskiej, Egipskiej i Rembielińskiej.
W ramach akcji „Myślę~ nie marnuję opakowań” rozdawano opakowania wielorazowe
W ramach zorganizowanej przez UM kampanii, klienci targowisk mogli otrzymać wielorazowe torby i woreczki na zakupy. Na każdym z objętych akcją targowisk stanęły szafy na torby. Będą one dostępne dla kupujących w godzinach pracy danego targowiska, również po zakończeniu akcji. Z szaf na torby można wziąć potrzebne opakowania, ale również włożyć do nich te, których już nie potrzebujemy. Przez okres trwania projektu udostępniono dla mieszkańców ponad 600 toreb. Edukatorzy przeprowadzili ponad 7 tys. rozmów z osobami robiącymi zakupy na targowiskach oraz rozdali ponad 40 tys. woreczków. Magistrat podkreślił, że to mały, ale ważny krok w kierunku zmiany i kształtowania dobrych nawyków konsumenckich. Pomysł miał spodobać się mieszkańcom odwiedzającym targowiska. Wielu z nich wraca na kolejne zakupy z otrzymanymi torbami i woreczkami. W działania zaangażowali się też sprzedający. Nie tylko chętnie pakują zakupy swoich klientów w woreczki, ale również zachęcają do przynoszenia różnych własnych wielorazowych opakowań na nabywany towar.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. UM Warszawy