kampania edukacyjna

Ruszyła kampania edukacyjna poświęcona segregacji odpadów

Polska Agencja Prasowa (PAP) przekazała informację, której źródłem jest firma RLG Polska. Wynika z niej, że ruszyła kampania edukacyjna, w której m.in. puszka czy kartonik po soku zyskują osobowość i cięty język. Wszystko to po to, by wskazać właściwy kolor i nazwę kosza, do którego powinny trafić tego typu odpady. W niezwykłe role wcieliły się znane i lubiane, utalentowane aktorsko osoby – podano w informacji. W gronie tym znaleźli się: Ola Domańska, Wiktor Dyduła, Natalia Kukulska, Maciej Musiałowski, Mariusz Pudzianowski i Katarzyna Warnke. Filmy powstały w ramach publicznych kampanii edukacyjnych realizowanych przez RLG Repack Polska Organizacja Odzysku Opakowań.

W kwestii prawidłowej segregacji odpadów Polacy mają jeszcze wiele do zrobienia

W informacji powołano się na dane Głównego Urzędu statystycznego (GUS). Według nich, w 2023 r. tylko 15,8% odpadów komunalnych w Polsce trafiło do recyklingu. Ta statystyka pokazuje, że w kwestii prawidłowej segregacji odpadów Polacy mają jeszcze wiele do zrobienia. Z pomocą ma im przyjść wspomniana kampania edukacyjna, która zachęca do prawidłowej segregacji. Uczy ona, też gdzie powinny trafić kłopotliwe odpady.

– Co się dzieje, kiedy segregujemy odpady? Wykorzystujemy wartościowe surowce i chronimy środowisko. Te kwestie z pewnością leżą na sercu Polkom i Polakom. Niestety, jak pokazują zlecone przez RLG badania, tylko 40% z nas dzieli wszystkie odpady na pięć frakcji, a 14% nie segreguje w ogóle lub robi to w mocno wybiórczy sposób. Chcemy to zmienić. Skoro nie zawsze przemawia do ludzi sucha argumentacja, w tej kampanii postawiliśmy na emocje i humor. Bawimy i edukujemy jednocześnie, dzięki popisom aktorskim znanych i lubianych gwiazd – powiedziała Monika Wyciechowska, dyrektor ds. edukacji i promocji w RLG w Polsce.

Kampania edukacyjna z udziałem znanych osób

W spotach i na edukacyjnych grafikach znajduje się sześć odpadów „z charakterkiem” – wskazano w przekazanej informacji. Wchodzą one w dialog z wyrzucającymi je przechodniami. Są to trzy opakowania, które powinny trafić do żółtego pojemnika: kartonik po soku (w tej roli Ola Domańska), torebka po chipsach (Maciej Musiałowski) i puszka po napoju (Mariusz Pudzianowski). W ramach kampanii odbiorcy dowiedzą się również, że ogryzek jabłka (Wiktor Dyduła) powinien zostać wyrzucony do brązowego kosza. Natomiast szklana butelka (Katarzyna Warnke) powinna wylądować w zielonym, a papierowe opakowanie po bombonierce (Natalia Kukulska) w niebieskim, chociaż jej plastikowy środek już do żółtego.

– Nasze gwiazdy stosują różne techniki przekonywania. Mariusz Pudzianowski korzysta ze swojego autorytetu, Katarzyna Warnke uwodzi, Natalia Kukulska wykazuje się współczuciem i zrozumieniem, Wiktor Dyduła ładnie prosi, Ola Domańska prowadzi głębszy wewnętrzny dialog, a „na koń!” – Macieja Musiałowskiego – ma szansę wejść na nowo do żargonu w zupełnie nowym znaczeniu. Każdy jednak chce osiągnąć ten sam cel – zadbać o „drugie życie” odpadu. To naprawdę niewiele wymaga od przechodnia, który musi jedynie wyrzucić np. szklaną butelkę do odpowiedniego kosza – skomentowała Monika Wyciechowska.

Zarówno spoty, jak i grafiki można obejrzeć na stronie kampanii: https://elektro3000.pl/wez-mnie-posegreguj-pap, a także w mediach społecznościowych projektu @Elektro3000 oraz gwiazd uczestniczących w kampanii. Główny spot pojawi się także na dużym ekranie w ramach „Kina na Leżakach” realizowanego przez sieć kin niezależnych.

Na podstawie nadesłanej informacji

Fot. RLG Polska

Partner Portalu

Partner Technologiczny

Partner Portalu

Partner portalu

Partner portalu

reklama

Partner Portalu

reklama