gospodarka opakowaniami

Gospodarka opakowaniami w gastronomii i handlu – praktyczne zagadnienia. Zaproszenie na webinarium

Organizacja Odzysku ASEKOL PL zaprasza na kolejne bezpłatne webinarium. Tym razem będzie ono poświęcone obowiązkom środowiskowym w gastronomii i handlu. Spotkanie odbędzie się 5 czerwca 2025 r. w godzinach 10:00–12:00. Webinarium umożliwi zdobycie praktycznej wiedzy w dziedzinie jaką jest gospodarka opakowaniami. Zakres tematyczny spotkania obejmie również obowiązki wynikające z przepisów  tzw. ustawy antyplastikowej, wdrażającej reguły określone w tzw. dyrektywie single-use plastic (SUP).

Gospodarka opakowaniami – więcej niż segregacja

Prowadzenie punktu gastronomicznego to dziś nie tylko umiejętność komponowania menu i dbałość o jakość obsługi, ale także szereg obowiązków administracyjnych i środowiskowych. Już sama sprzedaż kawy na wynos wymaga rejestracji w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO). To tylko początek – zaznacza ASEKOL PL i dodaje, że przedsiębiorców czeka również ewidencjonowanie odpadów, opłaty środowiskowe i spełnianie obowiązków informacyjnych.

Podczas szkolenia omówione zostaną najważniejsze zagadnienia związane z gospodarką opakowaniami i odpadami opakowaniowymi w branży gastronomicznej i handlowej. Firma ASEKOL PL zaznacza, że jej eksperci przedstawią m.in. zasady klasyfikacji opakowań (jedno- i wielomateriałowych). Omówią także wymagania dotyczące ewidencji i sprawozdawczości, sposób naliczania opłat produktowych oraz recyklingowych. Poruszona zostanie również kwestia publicznych kampanii edukacyjnych – czy przedsiębiorca może zrealizować je samodzielnie, czy powinien skorzystać z usług organizacji odzysku?

SUP, kary i kontrole – jak się przygotować

Ważną częścią spotkania będzie omówienie zmian wprowadzonych przez przepisy „ustawy antyplastikowej”. Uczestnicy dowiedzą się, jak kwalifikować opakowania jednorazowego użytku, które zawierają tworzywa sztuczne. Poznają również obowiązki, które ciążą na jednostkach gastronomicznych i handlowych. Zaznajomią się też z tym, jakie kary grożą za ich niewypełnianie – np. za niepobieranie lub niewnoszenie odpowiednich opłat.

Organizatorzy zapowiadają także omówienie najczęstszych błędów wykrywanych podczas kontroli przeprowadzanych przez urzędy marszałkowskie i inspekcje handlowe. Uczestnicy otrzymają praktyczne wskazówki, jak przygotować się do wizyt kontrolnych, aby uniknąć sankcji finansowych – zapowiada ASEKOL PL.

System kaucyjny i rejestracja w BDO

W programie znalazły się również zagadnienia dotyczące nadchodzącego systemu kaucyjnego. Omówiony zostanie m.in. jego wpływ na działalność punktów gastronomicznych i placówek handlowych. Uczestnicy poznają szczegóły dotyczące obowiązku rejestracji w BDO oraz aktualizacji danych, a także potencjalnych kosztów i kar wynikających z uchybień w tym zakresie.

Szkolenie zakończy dyskusja. W jej trakcie będzie można zadawać pytania, a eksperci postarają się rozwiać wątpliwości związane z obowiązkami środowiskowymi.

gospodarka opakowaniami w gastronomii

Gospodarka opakowaniami w gastronomii i handlu – kto poprowadzi szkolenie?

Webinarium poprowadzą eksperci ASEKOL PL:

Beata Bartosiak – inżynier ochrony środowiska, absolwentka Politechniki Warszawskiej i Uczelni Łazarskiego. Od lat wspiera przedsiębiorców w zakresie przepisów dotyczących gospodarki odpadami i rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Prowadzi szkolenia, audyty środowiskowe i doradza przy kontrolach prowadzonych przez Inspekcję Ochrony Środowiska oraz Inspekcję Handlową.

Michał Lotka – ekspert z ponad dwudziestoletnim doświadczeniem w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Łódzkiego w zakresie gospodarki odpadami, w tym opakowaniowymi. Autor wielu opinii i interpretacji przepisów środowiskowych. Prowadzi działania edukacyjne i doradcze, specjalizując się w ewidencji, sprawozdawczości i obsłudze systemów BDO oraz KOBiZE.

Jak wziąć udział?

Udział w webinarium jest bezpłatny. Aby wziąć udział, należy zarejestrować się poprzez dedykowany link udostępniony przez ASEKOL PL: https://asekolpl.clickmeeting.com/opakowania-pod-lupa-jak-oszczedzac-i-dzialac-zgodnie-z-prawem-w-gastronomii-i-handlu-/register.

To wyjątkowa okazja, by uporządkować wiedzę, poznać nowe przepisy i zyskać praktyczne narzędzia do zarządzania obowiązkami środowiskowymi – bez stresu i bez ryzyka kosztownych błędów – podkreśla Karolina Wrońska, dyrektor marketingu w Asekol PL zachęcając do udziału.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. ASEKOL PL

Informacja opublikowana w ramach współpracy z firmą Asekol PL Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego i Organizacja Odzysku Opakowań S.A. – Partnerem portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Technologiczny

Partner merytoryczny

Partner portalu

Partner portalu

reklama

Partner Portalu

partner merytoryczny

reklama

reklama

 

partner merytoryczny