ograniczyć zanieczyszczenie plastikiem

Chcą ograniczyć zanieczyszczenie plastikiem

Przeciwdziałanie zanieczyszczeniu plastikiem jest głównym celem kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety”, która ma zachęcać Polaków do składania ekologicznych zobowiązań.

W akcję, organizowaną przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska, włączyła się Coca-Cola, wspierająca walkę z zanieczyszczeniem środowiska plastikiem.

Coca-Cola chce ograniczyć zanieczyszczenie plastikiem

Światowy Dzień Środowiska odbywa się w tym roku pod hasłem #BeatPlasticPollution, a w Polsce także #DlaPlanety. W Polsce recyklingowi poddawane jest mniej niż 30% plastikowych odpadów, a 40% z nich trafia na wysypiska. Tymczasem to, w jaki sposób obchodzimy się z plastikiem po jego zużyciu, ma wpływ na środowisko naturalne, gospodarkę i na nas samych. Dzięki zaangażowaniu naszych partnerów to przesłanie ma szansę dotrzeć do różnorodnej grupy odbiorców – mówi Maria Andrzejewska, dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa, które we współpracy z Urzędem m.st. Warszawy, organizuje kampanię „Zielona wstążka #DlaPlanety”.

Jak podaje Coca-Cola Poland Services, symbolem podejmowania proekologicznych wyzwań są zielone wstążki, przypinane przechodniom przez wolontariuszy podczas licznych wydarzeń oraz wirtualnie, przez social media. Także w ramach akcji, dzień wcześniej (4 czerwca), budynki i obiekty w niektórych miastach Polski zostały podświetlone na zielono, m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie. Dodatkowo, na stronie internetowej DlaPlanety.pl każdy może podjąć ekologiczne zobowiązanie – proste, konkretne działanie na rzecz ograniczenia własnego wpływu na środowisko, takie jak wybieranie naczyń wielorazowego użytku zamiast jednorazowych talerzy i kubków czy segregowanie odpadów.

Plastikowe opakowania są trwałym elementem współczesnego świata, ale jako odpady nie mogą stanowić problemu dla naszej planety. Jest więc wiele do zrobienia, ale musimy działać wszyscy razem. Zaangażowanie biznesu nie wystarczy jednak, by uzdrowić sytuację. Decyzje podejmowane codziennie przez indywidualnych konsumentów mają ogromny wpływ na środowisko, dlatego potrzebne są akcje, które zwiększą ich świadomość ekologiczną, takie jak „Zielona wstążka #DlaPlanety”. Cieszymy się, że możemy się do niej przyłączyć – mówi Stoyan Ivanov, dyrektor generalny Coca Cola Poland Services.

Działania prośrodowiskowe

Z okazji Światowego Dnia Środowiska oraz inauguracji kampanii „Zielona wstążka #DlaPlanety” firma Coca-Cola zamierza przeprowadzić akcje edukacyjne oraz konkursy wśród swoich pracowników, zachęcające do podejmowania ekozobowiązań. Nie są to jednak jedyne działania, jakie Coca-Cola w Polsce podejmuje na rzecz ochrony środowiska naturalnego.

Jesteśmy świadomi ogromnych wyzwań związanych z zanieczyszczeniem środowiska rosnącą ilością odpadów opakowaniowych. Jako wiodący producent napojów i jednocześnie firma odpowiedzialna społecznie chcemy pomóc w jego rozwiązaniu, o czym świadczy podjęta na początku tego roku inicjatywa „World Without Waste („Świat bez odpadów”). Zadeklarowaliśmy w niej, że do 2030 roku będziemy chcieli zebrać i poddawać recyklingowi tyle opakowań, ile wprowadzamy na rynek. Dążymy też do tego, by wszystkie nasze opakowania w 100% nadawały się do recyklingu oraz aby w każdym naszym opakowaniu 50% materiału stanowił surowiec wtórny – dodaje Stoyan Ivanov.

Już teraz opakowania wszystkich napojów z oferty Coca-Cola dostępnej w Polsce nadają się w 100% do recyklingu. Od 2001 roku udało nam się także zmniejszyć wagę wszystkich opakowań PET o 45%. Między 2016 a 2017 rokiem Coca-Cola zredukowała o 25% całkowitą wagę odpadów generowanych w związku ze swoją działalnością. A dzięki modernizacji linii produkcyjnych w 2016 roku, nasze fabryki w Polsce zaoszczędziły 158 000 m3 wody, co odpowiada objętości 63 basenów olimpijskich. Stale pracujemy też nad ograniczeniem emisji dwutlenku węgla – zaznaczył Jaak Mikkel, dyrektor generalny Coca-Cola HBC Polska.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

 

reklama

partner medialny

partner medialny