Tylko w ubiegłym roku, w ramach prowadzonego przez Zakład Usług Komunalnych programu „Szczecin bez azbestu”, z terenu miasta usunięto ponad 36 ton tego szkodliwego materiału. Zwrócił na to uwagę Urząd Miasta Szczecin (UM).
Program „Szczecin bez azbestu”
Program „Szczecin bez azbestu” jest realizowany od 2005 r. W tym czasie z terenu miasta usunięto i unieszkodliwiono 3327,5 Mg azbestu. Łączny koszt tych działań wyniósł 2125 322,08 zł. W 2023 r. było to 36,1 Mg, a koszt tego działania to 41,3 tys. zł.
Jednocześnie magistrat zapewnia, że program jest kontynuowany również w tym roku, a zgłoszenia udziału cały czas są przyjmowane. Mogą z niego skorzystać wszyscy mieszkańcy Szczecina, przedsiębiorcy i administratorzy nieruchomości (np. ogrodów działkowych). To program dedykowany również jednostkom finansów publicznych, na których nieruchomościach wciąż jeszcze znajdują się elementy wykonane z tego niebezpiecznego materiału, jakim jest azbest np. dachy.
W przypadku osób fizycznych program przewiduje bezpłatny demontaż i unieszkodliwienie azbestu. Natomiast inne podmioty mogą liczyć na bezpłatny odbiór już zdemontowanych elementów i ich unieszkodliwienie.
Wnioski należy składać w Wydziale Gospodarki Odpadami i Sanitacji Zakładu Usług Komunalnych. Ich wzory dostępne są na stronie: bip.um.szczecin.pl (zakładka: ochrona środowiska). Informacji można zasięgnąć pod numerem tel. 91 48 57 164.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)