Fundacja na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL wspólnie z producentem profesjonalnych kosmetyków do włosów Kemon zakończyli pilotaż zbiórki tubek po produktach kosmetycznych w salonach fryzjerskich. Udało się zebrać 400 kg aluminiowych opakowań, które zostaną poddane recyklingowi i otrzymają nowe życie. Jak zaznacza Fundacja, w akcji wzięło udział 120 salonów fryzjerskich.
400 kg aluminiowych opakowań zebranych we współpracy z salonami fryzjerskimi
Fundacja RECAL i firma Kemon, we współpracy z salonami fryzjerskimi, pracującymi na produktach tej marki, postanowiły pokazać, że odpowiedzialne podejście do odpadów, jest bardzo ważne także dla przedsiębiorców. Wymienione podmioty wspólnie zainicjowały pilotażową akcję „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, mającą na celu promocję recyklingu opakowań aluminiowych wykorzystywanych w branży beauty. W 120 salonach fryzjerskich, które włączyły się do programu, pojawiły się specjalne pojemniki na zużyte aluminiowe tubki po farbach Kemon. Dzięki zbiórce do przetworzenia dostarczone zostały wyselekcjonowane opakowania, które powrócą do obiegu. Podczas akcji udało się zebrać około 400 kg, czyli w przybliżeniu 4,5 tys. pustych tubek.
– Bardzo cieszy nas fakt, że akcja promująca recykling spotkała się z zainteresowaniem salonów fryzjerskich, które na co dzień w swojej działalności korzystają z produktów w opakowaniach aluminiowych. Dzięki zbiórce w salonach udało się pozyskać surowiec wysokiej jakości, co umożliwi recykling z dużą oszczędnością energii. Ilość zebranych opakowań jest imponująca, z masy pozyskanego aluminium można zrobić nawet 300 ram do rowerów – podkreślił Artur Łobocki z Fundacji RECAL.
400 kg aluminiowych opakowań poddanych recyklingowi to wymierna korzyść dla środowiska
Ponowne wykorzystanie aluminium niesie za sobą wiele korzyści dla środowiska, z których najbardziej oczywistą jest redukcja składowanych odpadów – podkreśla Fundacja. Ponadto, poddając aluminium recyklingowi, oszczędzamy ok. 95% energii, która byłaby potrzebna w przypadku użycia surowca pierwotnego. RECAL wskazuje, że te właściwości sprawiają, iż nawet ok. 75% wytworzonego dotąd aluminium pozostaje w obiegu.
– W naszej firmie staramy się ograniczać wpływ na środowisko naturalne. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w akcji „Używam – Oddaję – Dbam o ekologię!”, dzięki której w aktywny sposób włączyliśmy się w zbiórkę opakowań po profesjonalnych kosmetykach fryzjerskich. Dostarczając specjalnie pojemniki oraz wspierając salony fryzjerskie w zbiórce, chcieliśmy pokazać, że kwestie środowiskowe są dla nas ważne nie tylko do momentu sprzedaży produktu, ale w całym jego cyklu życia – podkreślił Bogdan Kula, brand manager marki Kemon.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. RECAL