Łódź walczy z „betonozą”

Biznes wspiera Łódź i też walczy z „betonozą”

Plac między pałacem Poznańskich i hotelem Puro w Łodzi właśnie się zazielenia. Okoliczne firmy kibicują zmianom i włączyły się aktywnie w wymianę granitowych płyt na rośliny. Urząd Miasta w Łodzi zaznacza, że Łódź walczy z „betonozą” i ma w tych działaniach wielu sprzymierzeńców.

Jak miasto walczy z „betonozą”?

W zazielenianie miasta coraz częściej angażuje się biznes – podkreśla łódzki magistrat i dodaje, że w ciągu dwóch ostatnich lat, w wyniku takiej współpracy, wysiane zostały łąki kwietne, posadzonych zostało kilkanaście tysięcy drzew i utworzono tzw. dzikie zakątki, czyli przestrzenie dla owadów zapylających.

Nie inaczej jest w przypadku zazieleniania Śródmieścia – wskazuje UM, który dodaje, że w najbliższym czasie szarość zniknie z ważnych, łódzkich przestrzeni, takich jak plac Wolności, rynek Starego Miasta i plac Dąbrowskiego. Już teraz trwają intensywne prace nad zerwaniem części granitowych płyt na placu między pałacem Poznańskich i hotelem Puro i posadzeniu w tym miejscu nowych drzew i krzewów.

Biznes razem z Łodzią walczy z betonozą

Do działań miasta postanowiły włączyć się firmy mające swoje siedziby w najbliższej okolicy. Są to: Orange Polska, PwC, MakoLab, Warimpex, Puro Hotels i Commerzbank. Firmy te zostały partnerami nasadzeń i pokryją koszty późniejszego utrzymania nowych roślin – podkreśla magistrat.

Nasza współpraca z biznesem na rzecz ochrony środowiska jest unikatowa w skali kraju – podkreśla Anna Wierzbicka, dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska UM i dodaje: – Z ogólnej powierzchni placu zwiększamy powierzchnię biologicznie czynną aż o 750%! Dzięki naszej współpracy aż 300 m2 placu się zazieleni, w tym trzykrotnie wzrośnie liczba drzew.

Zmiany klimatu to dzisiaj jedno z największych wyzwań, z jakimi musimy się zmierzyć, jako miasta. Samorządy nie tylko administracja, ale przede wszystkim mieszkańcy, a także działające tu firmy. Stąd potrzeba tworzenia sieci powiązań w walce na rzecz poprawy jakości naszego środowiska. Niezmiernie się cieszymy, że biznesu w naszym mieście nie trzeba długo namawiać do współpracy – podsumowuje Hanna Zdanowska, prezydent Miasta Łodzi.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. www.lodz.pl

reklama

 

partner merytoryczny