Dostawę sześciu „elektryków”

Umowa na dostawę sześciu „elektryków”

Urząd Miasta Szczecin (UM) poinformował, że podpisana została umowa na dostawę sześciu „elektryków”. Zgodnie z wymogami przetargu, pojazdy zostaną dostarczone do Szczecina w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy. Łączna wartość zamówienia to ponad 16,5 mln złotych.

Dostawę sześciu „elektryków” do Szczecina zapewni firma spod Poznania

W ubiegłym roku firma Solaris wygrała w Szczecinie przetarg na dostawę ośmiu przegubowych autobusów elektrycznych marki Urbino. Oferta firmy była również najlepsza w przetargu na dostawę sześciu „elektryków” o długości 12 m – podaje UM.

To już kolejne zamówienie obejmujące zakup nowoczesnego, spełniającego wysokiego standardy i ekologicznego taboru dla naszej komunikacji miejskiej. Po naszych ulicach jeżdżą już autobusy hybrydowe, teraz pora na kolejny krok i wdrożenie pojazdów zeroemisyjnych. Liczymy na udaną współpracę z firmą Solaris i czekamy na dostawy pierwszych pojazdów do Szczecina – powiedział Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

Solarisy Urbino electric dla Szczecina będą wyposażone w baterie Solaris High Power o łącznej pojemności ponad 120 kWh. Są to magazyny energii przystosowane do szybkiego ładowania zarówno przez złącze plug-in, jak i poprzez pantograf. Dostawca infrastruktury ładowania autobusów zostanie wyłoniony w odrębnym postępowaniu przetargowym. Zakłada ono budowę ładowarek zajezdniowych, a także stacji pantografowych, których moc wyniesie nawet 560 kW – dodaje UM.

Umowa na dostawę sześciu „elektryków” obejmuje pojazdy z panelami fotowoltaicznymi

Aby zoptymalizować zużycie energii w autobusach, zostaną one wyposażone w funkcję tzw. prekondycjonowania termicznego. Oznacza to, że podczas ładowania baterii równolegle wnętrze autobusu będzie ogrzewane lub chłodzone – w zależności od pory roku. Dzięki temu autobus wyjeżdżając na trasę z zajezdni, będzie już przygotowany termicznie do przewozu pasażerów w komfortowych warunkach – zaznacza magistrat.

Z nowinek technicznych zastosowanych w pojazdach magistrat wskazuje panele fotowoltaiczne na dachu autobusów. Pozwolą one wykorzystać odnawialne źródła energii (OZE) do optymalizacji układu zasilania niektórych komponentów pokładowych. Ponadto – jak zaznacza UM – autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu wizyjnego, który będzie połączony z systemem monitoringu miejskiego. Do dyspozycji kierowców będzie kabina typu zamkniętego. Jednym z elementów podniesienia poziomu bezpieczeństwa pasażerów będzie urządzenie typu alkolok, które każdorazowo przed uruchomieniem pojazdu będzie przeprowadzać test trzeźwości kierowcy – dopowiada UM.

Nie tylko umowa na dostawę sześciu „elektryków”

Jesteśmy bardzo dumni z faktu, że możemy przyczyniać do poprawy jakości życia mieszkańców Szczecina poprzez dostawę bezemisyjnych pojazdów transportu publicznego. Nasze autobusy są doskonale znane użytkownikom transportu publicznego w tym mieście. Teraz przyszedł czas na zapoznanie się z naszą bateryjną technologią, która jest niezwykle cicha i bezemisyjna w miejscu użytkowania. Jestem przekonany, że cechy te zostaną docenione przez szczecinian – powiedział Petros Spinaris, członek Zarządu firmy Solaris Bus & Coach, odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i after sales.

Zgodnie z umową autobusy zostaną dostarczone do Szczecina w ciągu roku od podpisania umowy. Jeszcze wcześniej na ulicach miasta pojawi się osiem przegubowych Solarisów Urbino 18 electric, których dostawy przewidziano na wrzesień tego roku.

Magistrat wskazuje, że zakup „elektryków” dofinansowano ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego System zielonych inwestycji (GIS – Green Investment Scheme) – Gepard – Bezemisyjny transport publiczny. Dofinansowane przedsięwzięcie nosi nazwę „Ograniczenie zanieczyszczeń powietrza – zakup autobusów elektrycznych na potrzeby komunikacji miejskiej w Gminie Miasto Szczecin”.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. Urząd Miasta Szczecin

 

reklama

reklama