Ponad 13 km nowych tras

Ponad 13 km nowych tras rowerowych w Katowicach

Ponad 13 km nowych tras rowerowych – tyle powstanie w tym roku w Katowicach w ramach rozbudowy istniejącej sieci. To element wspierania przez miasto transportu zrównoważonego – podkreśla Urząd Miasta Katowice (UM). Na nową infrastrukturę rowerową stolica woj. śląskiego przeznaczy w tym roku ok. 13 mln zł.

Ponad 13 km nowych tras rowerowych – dwie kluczowe drogi

Katowice są miastem przyjaznym rowerzystom, a jednoślady traktujemy nie tylko jako sposób rekreacji, ale także jako środek transportu. Każdego roku rozwijamy sieć wypożyczalni i przeznaczamy znaczne środki w rozbudowę infrastruktury rowerowej. W zeszłym roku wydaliśmy na ten cel ponad 6 mln zł, a w tym roku zarezerwowano w budżecie ok. 13 mln zł. Dzięki takim inwestycjom, pod koniec 2020 roku mieliśmy w Katowicach blisko 180 km tras, a docelowym planem jest połączenie wszystkich dzielnic miasta komfortowymi drogami rowerowymi z centrum – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Kluczowe z punktu widzenia komunikacyjnego będą dwie drogi rowerowe, z których jedna połączy ul. Gospodarczą (od tymczasowego przystanku autobusowego) do os. Paderewskiego (ul. Graniczna i Pułaskiego). Ta trasa będzie liczyć będzie ok. 1,5 km. Zakładany koszt realizacji to ok. 1,9 mln zł. Druga trasa o długości 2,4 km połączy Giszowiec z Nikiszowcem wzdłuż ul. Szopienickiej. Wartość tej inwestycji to 6 mln zł. Jeszcze w bieżącym kwartale ogłoszone zostaną przetargi na roboty budowlane dla obu inwestycji – wskazuje UM.

Ponad 13 km nowych tras rowerowych – ułatwić ruch rowerzystom

Kolejna ważna inwestycja realizowana w tym roku połączy śródmiejską strefę „TEMPO 30” z węzłem przesiadkowym Brynów – zaznacza katowicki magistrat. Ta trasa ma służyć rowerzystom podróżującym z południowych dzielnic do centrum Katowic. Budowana droga dla rowerów połączy od południa istniejącą ścieżkę w rejonie sklepu LIDL dwustumetrowym odcinkiem wzdłuż ul. Jankego z węzłem przesiadkowym Brynów i dalej pobiegnie wzdłuż ul. Kościuszki. Koszt tej inwestycji wyniesie 1,7 mln zł, a jej długość osiągnie ok. 1,4 km. Jeszcze w kwietniu zostanie podpisana umowa z wybranym w przetargu wykonawcą – firmą Novum Stone Expert z Katowic. Zakończenie tej inwestycji przewidywane jest na koniec września br.

Jednym z realizowanych projektów jest inwestycja, która ułatwi ruch rowerowy pod rondem gen. Jerzego Ziętka od strony deptaka prowadzącego wzdłuż ul. Chorzowskiej (przy tzw. Niebieskich Blokach). W ramach projektu planowana jest budowa pochylni rowerowej umożliwiającej wygodny zjazd pod rondo i wyjazd spod niego. Koszt tego przedsięwzięcia to ok. 4,3 mln zł. Początek realizacji inwestycji nastąpi z końcem br.

Ponad 13 km nowych tras rowerowych, w tym finansowane z budżetu obuwatelskiego

Wśród tegorocznych planów jest również droga rowerowa przez Podlesie, która połączy istniejącą trasę na ul. Zaopusta i trasę w biegu ul. Armii Krajowej z granicą dzielnicy przy ul. Hortensji. Powstanie tu ciąg pieszo-rowerowy na odcinku od ul. Hortensji do ul. Trojoka, gdzie ruch zostanie uspokojony i oznakowany znakami poziomymi. Dodatkowo zostanie wykonany przejazd rowerowy przez ul. Armii Krajowej na wysokości ul. Sołtysiej oraz połączenie istniejącej trasy w ciągu ul. Zaopusta z trasą w ciągu ul. Armii Krajowej. Długość ścieżki wyniesie ok. 500 m. Inwestycja będzie kosztować ponad 700 tys. zł i będzie realizowana w ramach projektu z budżetu obywatelskiego.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. S. Rybik

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny

reklama