zasilane sprężonym i skroplonym gazem

Pojazdy zasilane sprężonym i skroplonym gazem ziemnym ze zwolnieniami z opłat

IVECO poinformowało, że z satysfakcją przyjęło ostateczną decyzję niemieckiej Rady Federalnej (Bundesrat) o przedłużeniu do 31 grudnia 2023 r. zwolnienia z opłat za przejazdy autostradami samochodów ciężarowych o masie powyżej 7,5 tony, które zasilane są sprężonym i skroplonym gazem ziemnym (CNG i LNG).

Pojazdy zasilane sprężonym i skroplonym gazem ziemnym w ochronie klimatu

Według IVECO, jest to kolejny ważny krok w realizacji celów dotyczących ochrony klimatu, który wspiera upowszechnianie alternatywnej technologii napędu w ciężkim drogowym transporcie towarów. Zwolnienie z opłat drogowych zapewni spedytorom dodatkową przewagę finansową oraz zwiększy rentowność ich inwestycji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza w obecnych trudnych czasach. Jest to także ważny czynnik sprzyjający ograniczeniu śladu węglowego w branży transportowej – podkreśla producent ciężarówek.

IVECO z zadowoleniem przyjęło ostateczną decyzję niemieckiej Rady Federalnej, podjętą zapewne nieprzypadkowo w Światowym Dniu Środowiska. Stanowi ona wyraźne uznanie korzyści dla środowiska związanych z tą technologią na drodze do zerowej emisji. Infrastruktura LNG stale się powiększa. Wraz z rozbudową sieci dystrybucyjnej i istniejącymi dopłatami rządowymi wspierającymi to paliwo, wydłużenie zwolnienia będzie wyraźnym sygnałem dla naszych klientów, że przejście na transport oparty na LNG jest nieuniknione – skomentował Thomas Hilse, prezes marki IVECO.

Pojazdy zasilane sprężonym i skroplonym gazem ziemnym – sposób na ograniczenie kosztów

Producent pojazdów ciężarowych podkreśla, że dzięki przedłużeniu zwolnienia, pojazdy zasilane sprężonym i skroplonym gazem ziemnym będą mogły poruszać się po niemieckich drogach bez opłat przez kolejne trzy lata. Firmy eksploatujące tego typu pojazdy dostępne w wersjach zasilanych CNG i LNG, w tym IVECO S‑WAY NP, będą korzystać nie tylko ze zwolnienia z opłat drogowych do 31 grudnia 2023 r., ale także ze znacznie niższych kosztów paliwa. W Polsce istnieje też możliwość skorzystania z dopłaty CEF do zakupu nowych samochodów wynoszącej 6 tys. euro przy wyborze wariantu finansowania fabrycznego IVECO.

Według producenta ciężarówek, silniki na gaz ziemny są nie tylko znacznie cichsze od analogicznych jednostek zasilanych olejem napędowym, ale także dużo przyjaźniejsze dla środowiska. W porównaniu z pojazdem wyposażonym w silnik wysokoprężny emisja NO2 i cząstek stałych jest zdecydowanie niższa.

Nowa droga do dekarbonizacji

IVECO podkreśla, że otwiera to przed operatorami logistycznymi nową drogę do dekarbonizacji i że biometan umożliwia niemal całkowite wyeliminowanie emisji CO2, tworząc swoiste koło samowystarczalności gospodarczej i proekologicznej. To – wg producenta pojazdów – doskonały przykład gospodarki o obiegu zamkniętym. Samochody ciężarowe IVECO zasilane bio‑LNG są dostępne już dziś, oferując zasięg do 1600 km na jednym tankowaniu i niski całkowity koszt posiadania, pozwalający na efektywną i rentowną eksploatację „zielonego” parku pojazdów.

Decyzja Bundesratu została ogłoszona w Światowym Dniu Środowiska, a firma IVECO uczciła ten dzień filmem na temat zrównoważonego rozwoju, podkreślającym potrzebę promowania zmiany w branży i przesuwania granic w podejściu do poszanowania środowiska przyrodniczego.

Na podstawie informacji nadesłanej przez IVECO

fot. IVECO

reklama

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama