Dwa bezemisyjne pojazdy

Dwa bezemisyjne pojazdy pojadą do Szczytna

Przedstawiciele miasta Szczytno i spółki Solaris Bus & Coach podpisali umowę na dostawę dwóch autobusów elektrycznych Solaris Urbino 8,9 LE electric. Jak podaje producent autobusów, dwa bezemisyjne pojazdy zostaną dostarczone na Mazury w ciągu 12 miesięcy od daty podpisania umowy.

Całkowita wartość kontraktu, obejmująca autobusy bateryjne wraz z dwiema ładowarkami oraz obsługą posprzedażową, wynosi ponad 4 mln zł.

Dwa bezemisyjne pojazdy w Szczytnie pojawią się za 12 miesięcy

Dwa bezemisyjne pojazdy Urbino electric będą pierwszymi autobusami elektrycznymi w położonym na Mazurach Szczytnie. Umowa na zakup elektryków została podpisana 30 czerwca br., a jak podaje producent, mieszkańcy Szczytna będą mogli korzystać z autobusów w czerwcu 2021 r. Same pojazdy objęte są trzyletnią, a baterie 10-letnią gwarancją.

Jesteśmy dumni, iż Solaris zapisuje się w tak przełomowym momencie historii komunikacji w Szczytnie. Coraz więcej operatorów i decydentów miast, zarówno większych jak i tych mniejszych, wybiera nowoczesne i bezemisyjne pojazdy transportu publicznego. Staramy się odpowiadać na potrzeby każdego przewoźnika, a Szczytno jest wspaniałym przykładem na to, że nie trzeba być ogromną aglomeracją, aby stawiać na innowacyjną technologię, dbając jednocześnie o mieszkańców i środowisko – powiedział Petros Spinaris, wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach.

Dwa bezemisyjne pojazdy i dwie ładowarki o mocy 40 kW każda

Jak podaje producent, napęd w Urbino 8,9 LE electric zapewni silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Energia niezbędna do napędzania pojazdów będzie magazynowana w bateriach Solaris High Energy o łącznej pojemności nominalnej 200 kWh. Energię będzie można uzupełniać przez klasyczny system plug-in, przeznaczony do ładowania baterii w nocy lub podczas dłuższego postoju. Wraz z elektrobusami, Solaris dostarczy również urządzenia służące uzupełnianiu energii – dwie ładowarki, każda o mocy 40 kW.

Jak będą wyposażone dwa bezemisyjne pojazdy?

Zgodnie ze złożoną ofertą, niskopodłogowe pojazdy będą mogły zabrać na pokład do 50 osób, a 21 z nich na miejscach siedzących. Efektywną wymianę pasażerską zapewnią drzwi wejściowe w układzie 1+2, zaopatrzone w rampę dla inwalidów przy drugich drzwiach. Zgodnie z zamówieniem złożonym przez Szczytno, w skład wyposażenia wejdzie m.in. kabina kierowcy typu zamkniętego, wydajny układ klimatyzacji całopojazdowej, rozbudowany system informacji pasażerskiej, tablice kierunkowe dostosowane do użytku osób niedowidzących oraz monitoring obejmujący kamery wewnątrz autobusu, kamerę cofania oraz kamerę do obserwacji obszaru przed pojazdem. Podróżni będą mieli również możliwość naładowania swoich urządzeń mobilnych dzięki podwójnym gniazdom USB, umieszczonym w przestrzeni pasażerskiej.

Jak zaznacza producent autobusów, Szczytno jest kolejnym miastem w województwie warmińsko-mazurskim, które podjęło decyzję o wprowadzeniu do swojej floty autobusów bezemisyjnych. Elektryczne Solarisy jeżdżą już bowiem po ulicach Ostródy.

Szczytno zdecydowało się na zakup elektryków w ramach projektu dofinansowanego z funduszy europejskich pt. „Miasto Szczytno – miasto zrównoważonego transportu publicznego – etap II”.

Na podstawie www.solarisbus.com

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

 

partner merytoryczny

reklama