Dostawa pięciu autobusów elektrycznych

Dostawa pięciu autobusów elektrycznych

Prezydent Opola i wiceprezes Zarządu spółki Solaris Bus & Coach, 26 marca br., podpisali umowę, której przedmiotem jest dostawa pięciu autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą ładowania. Jak wskazuje producent autobusów, wartość kontraktu wynosi prawie 19 mln zł brutto, a nowe pojazdy zostaną dostarczone Miejskiemu Zakładowi Komunikacyjnemu w Opolu (MZK) w ciągu 420 dni od zawarcia kontraktu. Zakontraktowane autobusy Urbino 12 electric zapoczątkują elektryfikację transportu publicznego w mieście.

Dostawa pięciu autobusów elektrycznych i niezbędnej infrastruktury

Jak wskazuje producent, umowa, której przedmiotem jest dostawa pięciu autobusów elektrycznych, to pierwsza inwestycja miasta w autobusy bateryjne. W ramach kontraktu Solaris jest odpowiedzialny także za dostarczenie niezbędnej infrastruktury do ładowania pojazdów oraz za związane z tym prace budowlane. Wraz z autobusami do miasta trafi ładowarka pantografowa oraz trzy ładowarki zajezdniowe typu plug-in. Wartość kontraktu wynosi prawie 19 mln zł brutto, zgodnie z umową zakończenie realizacji zamówienia planowane jest na pierwszą połowę 2022 r.

Konsekwentnie inwestujemy w komunikację publiczną w Opolu. Jest to z korzyścią nie tylko dla pasażerów MZK, ale dla nas wszystkich. To ważny element naszej troski o czystsze powietrze. Nowe elektryki jeszcze bardziej i jeszcze zdecydowanej pomogą nam w walce z emisją – zaznacza Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.

Dostawa pięciu autobusów elektrycznych wyposażonych w baterie Solaris High Energy

Z podziwem obserwujemy, jak dynamicznie rozwija się w Polsce sieć transportu bezemisyjnego. Opole wychodzi naprzeciw potrzebom mieszkańców, inwestując nie tylko w nowoczesny, bezpieczny i komfortowy transport miejski, ale nade wszystko w czyste powietrze, a tym samym w lepszą jakość życia. Cieszę się, że Miasto Opole po raz drugi wybrało pojazdy z naszej oferty. Zaufanie, którym darzą naszą firmę miasta i zakłady komunikacyjne jeszcze bardziej mobilizuje nas do dalszego rozwoju – podkreśla Petros Spinaris, wiceprezes Zarządu Solaris Bus & Coach, odpowiedzialny za obszar sprzedaży, marketingu i after sales.

Wszystkie zamówione autobusy zostaną wyposażone w baterie Solaris High Energy i będą napędzane przez chłodzony powietrzem silnik centralny o mocy 160 kW. W ciągu dnia, szybkie uzupełnianie energii będzie odbywać się poprzez tzw. odwrócony pantograf, czyli urządzenie, które będzie opuszczać się na dach autobusu z masztu ładowarki pantografowej. W nocy z kolei, na terenie zajezdni MZK, będzie odbywało się podstawowe ładowanie przez standardowe złącze kablowe typu plug-in.

Zakup „elektryków” z unijnym dofinansowaniem

Autobusy zostaną również wyposażone w system prekondycjonowania termicznego podczas ładowania autobusów, który zwiększy komfort pasażerów oraz zoptymalizuje zużycie energii elektrycznej potrzebnej do jazdy. Według producenta, pozwoli to zwiększyć zasięg pojazdów po naładowaniu baterii oraz skrócić czas pomiędzy startem autobusu a osiągnięciem optymalnej dla przewożenia pasażerów temperatury wewnątrz pojazdu.

Zamówienie „elektryków” to element projektu pn. „Elektromobilne Opole” dofinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Wartość projektu wynosi 20,2 mln zł, a jego celem głównym jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego w Opolu.

Na podstawie www.solarisbus.com

fot. Solaris Bus & Coach

reklama

reklama

 

reklama

partner merytoryczny

reklama

reklama