Autobusy elektryczne i konwencjonalne

Autobusy elektryczne i konwencjonalne dla Rzeszowa

Firma Solaris poinformowała, że dostarczy do Rzeszowa 10 autobusów elektrycznych oraz 30 z napędem konwencjonalnym.

Pierwszy kontrakt na 10 autobusów elektrycznych o długości 12 m opiewa na sumę 30,2 mln zł, a drugi na 54,4 mln zł. Umowy zakładają dostawy pojazdów w 2018 r.

Autobusy elektryczne i konwencjonalne pomogą obniżyć emisję

Umowa na dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych zakłada również budowę infrastruktury, która umożliwi ładowanie autobusów, zarówno w dzień podczas kursów na trasie, jak i na terenie zajezdni. – Wygrywając przetarg w Rzeszowie, wysyłamy mocny sygnał do naszych klientów, że oferujemy nie tylko sprawdzone rozwiązania w zakresie autobusów elektrycznych, ale jesteśmy także w stanie zaoferować kompleksowe rozwiązanie w zakresie infrastruktury ładowania. Dla naszych klientów to bardzo ważne, że zarówno autobusy elektryczne, jak i infrastrukturę do ich ładowania mogą zamówić u jednego producenta. Oczywiście działamy w tym zakresie z polskimi firmami skupionymi m.in. w klastrze „Polski Autobus Elektryczny”, którego jesteśmy liderem – powiedział Zbigniew Palenica, wiceprezes Zarządu firmy Solaris.

Elektryczne Solarisy wyposażone będą w tzw. pantograf odwrócony, który umieszczony będzie na ładowarce i będzie się obniżać do dachu pojazdu. W ten sposób będzie można naładować pojazd w ciągu kilku minut podczas przerwy na przystanku lub na końcu linii. Oprócz ładowania pantografowego, autobusy będą standardowo wyposażone w złącze ładowania typu Plug-In, które przeznaczone jest do wolniejszego ładowania baterii podczas dłuższego postoju.

Autobusy elektryczne wyposażone zostaną w baterie Solaris High Power o pojemności 87,6 kWh.

Oprócz autobusów elektrycznych Solaris dostarczy do Rzeszowa 30 proekologicznych autobusów przegubowych z napędem konwencjonalnym. Nowe Solarisy Urbino 18 wyposażone będą w ekonomiczny silnik DAF spełniający restrykcyjną normę Euro 6.

Jak zaznacza producent po ulicach Rzeszowa porusza się obecnie 47 autobusów marki Solaris, z czego dziewięć pojazdów napędzane są sprężonym gazem ziemnym (CNG).

Na podstawie informacji nadesłanej przez Solaris

fot. Solaris

reklama

 

reklama