Stary Szlak Kolejowy

Stary Szlak Kolejowy jest coraz dłuższy

Zakończył się trzeci etap budowy trasy rowerowej noszącej nazwę Stary Szlak Kolejowy. W związku z czym otwarte zostały nowe odcinki szlaku. Inwestycję prowadzono na terenie gmin Białogard, Karlino, Będzino, Świeszyno i Mielno. Kosztowała ona niemal 7 mln zł – poinformował Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Koszalinie (ZZDW). Informację przekazał Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (UMWZ).

Stary Szlak Kolejowy częścią Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego

Jak przekazał ZZDW, szlak biegnie od północy do południa województwa. Szlak łączy Wybrzeże z zachodniopomorskim regionem pojezierzy. Na północy szlak zaczyna się w Mielnie koło Koszalina i w Kołobrzegu. Odcinki łączą się w Białogardzie.

Trzeci etap inwestycji obejmował oznakowanie odcinków Mielno – Wronie Gniazdo – Klępino – Karlino. Pierwszy z odcinków o długości 800 m powstał wzdłuż drogi gminnej. Drugi, prawie 2,5-km odcinek, znajduje się między drogami powiatowymi biegnącymi przez Żeleźno i Wronie Gniazdo.

Oznakowanie pojawiło się na odcinkach o łącznej długości ok. 30 km. Prace obejmowały przygotowanie terenu, roboty ziemne, budowę dróg i oznakowanie. Wykonawcą zadania była firma Domar. Zrealizowała to za blisko 6,7 mln zł.

– To przede wszystkim szlak dla tych cyklistów, którzy w jeździe na rowerze szukają spokoju, odpoczynku i obcowania z naturą. Sieć tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim jest coraz gęstsza i coraz dłuższa. Nowe odcinki oddawane do użytku szybko zyskują popularność. Stają się bardzo atrakcyjnym sposobem na aktywne spędzanie wolnego czasu – powiedział Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

Stary Szlak Kolejowy coraz bliżej finalizacji

– Powoli finalizujemy projekt pod nazwą Stary Kolejowy Szlak. Zaawansowane prace widać już na odcinku, który łączy się z zakończonym właśnie projektem. Niebawem będzie można wygodną drogą rowerową pokonać dystans pomiędzy Karlinem i Białogardem – stwierdził Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego.

Jak przekazał ZZDW, wybrano już wykonawcę na drugi etap inwestycji, czyli realizację odcinka Złocieniec – Wałcz. Drugi etap to kontynuacja projektu zakończonego w 2020 r. Wówczas oznakowano i częściowo zbudowano od podstaw odcinek Białogard – Złocieniec. W ramach tamtej inwestycji na nasypie kolejowym dawnej linii kolejowej Świdwin – Połczyn-Zdrój powstał pięciokilometrowy odcinek o nawierzchni bitumicznej. Wykonano również oznakowanie na odcinku o długości blisko 63 km – od Białogardu do Złocieńca. W drugim etapie długość szlaków inwestycyjnych wynosi ok. 33,6 km. Do oznakowania pozostało blisko 17,7 km – dodał ZZDW.

Dalsze odcinki Starego Kolejowego Szlaku powstają dzięki funduszom unijnym z Regionalnego Programu Operacyjnego oraz Funduszy Europejskich dla Pomorza Zachodniego.

Na podstawie: wzp.pl

fot. UMWZ

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu