Sieć ścieżek rowerowych

Sieć ścieżek rowerowych w gminie Gryfino rozwija się

Sieć ścieżek rowerowych w gminie Gryfino nie tylko gęstnieje, ale staje się coraz bardziej spójna – podkreśla Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (UMWZ) i dodaje, że jeszcze w tym roku cykliści skorzystają z infrastruktury, która powstanie na odcinku Gryfino – Wełtyń. Inwestycji z pomocą przychodzą fundusze unijne, a ich wypłatę zagwarantuje umowa, którą w czwartek, 15 lipca br., podpisali w Gryfinie Mieczysław Sawaryn burmistrz i Olgierd Geblewicz, marszałek województwa. W podpisaniu umowy towarzyszyła im Ewa Dudar, wicestarosta gryfińska.

Sieć ścieżek rowerowych na Pomorzu Zachodnim gęstnieje

Rowerowa inwestycja z Gryfina do Wełtynia to element większego, bliźniaczego projektu, w kwietniu br. UMWZ przyznał bowiem prawie 4 mln zł unijnego dofinansowania na ponad 5 km trasy prowadzącej z Wełtynia do Gardna. Dzięki temu – wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 120 – na dwóch kółkach będzie można pokonać znacznie dłuższy odcinek. – Sieć tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim gęstnieje. Jestem z tego dumny, bo tworzymy jeden z największych projektów dla cyklistów w Polsce. Do użytku oddawane są nowe drogi, sporo z nich jest w trakcie budowy, a część w niedługim czasie jeszcze powstanie. Włodarze innych polskich regionów chcą iść w zachodniopomorskie ślady. Mnie jako rowerzystę gryfińska inwestycje bardzo cieszy. Wierzę, że tak samo będzie w przypadku mieszkańców. Trasa służyć będzie do rekreacji, turystyki oraz pozwoli na dojazd do miejsc pracy czy do ważnych punktów w gminie. Nie zapominajmy także o korzyściach dla środowiska naturalnego – podkreślił marszałek Geblewicz.

Będą 3 km nowej infrastruktury, czyli rozbudowywana sieć ścieżek rowerowych

Budowa ścieżki Gryfino – Wełtyń to w sumie ponad 3 km nowej infrastruktury. Droga dla cyklistów będzie miała nawierzchnię bitumiczną i szerokość 2 m. Pojawi się także ciąg pieszy o podłożu z kostki kamiennej oraz solarne oświetlenie. Prace powinny ruszyć niebawem, bo wyłoniono już wykonawcę robót – zaznacza UMWZ i dodaje, że trasa, która m.in. umożliwi dojazd rowerem do centrum przesiadkowego w Gryfinie oraz ograniczy poziom emisji zanieczyszczeń, ma być gotowa do grudnia br.

Ruch rowerowy ma dla nas znaczenie nie tylko turystyczne. To alternatywny sposób na dojazd do pracy, do szkoły. Wzrośnie także poziom bezpieczeństwa, a komunikacja pomiędzy różnymi miejscami w gminie będzie łatwiejsza. Dziękuję za wsparcie. Szacunek dla władz samorządu województwa za konsekwencję w realizacji spójnej koncepcji tras rowerowych w regionie i pomoc w budowie kolejnych odcinków ścieżek dla cyklistów w powiecie gryfińskim – przyznał burmistrz Sawaryn.

1,7 mln zł wsparcia na rowerową inwestycję

Gmina Gryfino oszacowała koszt przedsięwzięcia na 3,5 mln zł, a inwestycja zyska wsparcie kwotą 1,7 mln zł. Środki pochodzą z unijnego budżetu i są przyznane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020. Jak zaznacza UMWZ, projekt wpisuje się w założenia 2 Osi Priorytetowej RPO WZ 2014-2020 „Gospodarka niskoemisyjna”, działanie 2.2 „Zrównoważona multimodalna mobilność miejska i działania adaptacyjne łagodzące zmiany klimatu w ramach Strategii ZIT dla Szczecińskiego Obszaru Metropolitarnego”.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. UMWZ

 

reklama