Nowy szlak rowerowy

Nowy szlak rowerowy – Cedynia chce zainwestować

Gmina Cedynia chce wykorzystać potencjał powstających na Pomorzu Zachodnim i już istniejących po stronie niemieckiej tras rowerowych i zbudować szlak rowerowy o długości 6 km. List intencyjny, który ma ułatwić i usprawnić realizację tej inwestycji podpisali Tomasz Sobieraj, wicemarszałek województwa i Adam Zarzycki, burmistrz Cedyni.

Nowy szlak rowerowy – list intencyjny

Jak podaje Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (UMWZ), trasa ma mieć asfaltowe podłoże i przebiegać w pasie drogi wojewódzkiej nr 124 oraz po nasypie dawnej linii kolejowej Bad Freienwalde – Cedynia. Podpisany 12 sierpnia br. list intencyjny to pierwszy krok, na drodze do sporządzenia projektu budowlanego i realizacji inwestycji. Zadanie zostanie zrealizowane przez Gminę Cedynia, a inwestycja ma znaczenie zarówno ze względu na rozwój turystyki, jak i codziennej komunikacji.

Trasa rowerowa umożliwi dojazd do Cedyni od strony granicy polsko-niemieckiej w Osinowie Dolnym, gdzie znajdują się liczne miejsca pracy. Ponadto skomunikuje Cedynię z Trasą Pojezierzy Zachodnich – wyjaśniał burmistrz Zarzycki, który nie ukrywał, że chce wykorzystać powstającą na terenie gminy infrastrukturę rowerową. Szczególnie most Siekierki – Neurüdnitz, który do końca 2021 r. powinien zostać udostępniony rowerowym turystom.

Rowerzyści jadący Trasą Pojezierzy Zachodnich z kierunku Trzcińska-Zdrój, po przejechaniu mostu w Siekierkach będą mogli niemieckim szlakiem Odra-Nysa dojechać do mostu w Osinowie i dalej do Cedyni, w której znajduje się kilka obiektów godnych uwagi. – Ta decyzja to nie tylko świetna wiadomość dla miłośników rowerów. Miasto stanie się dostępne dla licznych turystów poruszających się po niemieckich szlakach rowerowych. Wielu będzie szukało posiłku czy noclegu, warto to wykorzystać i przygotować ofertę dedykowaną miłośnikom rowerowych wycieczek – powiedział wicemarszałek Sobieraj.

Współpraca i zaangażowanie

List intencyjny dotyczący „Budowy drogi rowerowej z miejscowości Cedynia do miejscowości Osinów Dolny” obejmuje współpracę oraz zaangażowanie merytoryczne przy realizacji przedsięwzięcia, m.in. w zakresie odcinka przebiegającego w ciągu Drogi Wojewódzkiej 124. Strony deklarują wzajemne wsparcie i wymianę informacji – zaznacza UMWZ.

Cedynia wysyła wyraźny sygnał, że tworzony przez nas produkt turystyczny, jakim są trasy rowerowe, to olbrzymia szansa na rozwój turystyki w tych mniej odwiedzanych, ale niezwykle pięknych miejscach Pomorza Zachodniego. Im więcej ciekawych miejsc będzie wzdłuż szlaków, im większa oferta będzie czekała na rowerowych turystów, tym większy ruch uda się wygenerować – skomentował Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego

Przechodząca przez Gminę Cedynia Trasa Pojezierzy Zachodnich wraz z trasą Starego Kolejowego Szlaku, Trasą Zielonego Pogranicza (część szlaku Blue Velo) i szlakiem Velo Baltica, tworzą Sieć Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego – tłumaczy UMWZ. Realizowany przez Województwo Zachodniopomorskie projekt to prawdziwa rowerowa rewolucja na Pomorzu Zachodnim, która już niedługo będzie liczyła 1100 km szlaków. Jest to możliwe dzięki temu, że nowobudowane odcinki łączą się ze ścieżkami rowerowymi, które zostały zbudowane, bądź są budowane przez lokalne samorządy. Tylko w ubiegłym roku odpowiadający za większość inwestycji Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich zbudował blisko 110 km tras rowerowych. Na 2019 r. zaplanowano rozpoczęcie budowy i oznakowanie ponad 270 km tras, a także objęcie dokumentacją projektową kolejnych 483 km szlaków – dodaje UMWZ.

Na podstawie www.wzp.pl

fot. UMWZ

reklama

reklama

 

partner merytoryczny