odcinek trasy rowerowej

Kolejny odcinek trasy rowerowej

Pod koniec listopada przyszłego roku ma być bowiem gotowy kolejny fragment trasy rowerowej EuroVelo 11 – poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego (UMWM).

Nowy odcinek trasy rowerowej prowadzić będzie od zapory w Czchowie do Lusławic.

Kolejny odcinek trasy rowerowej w listopadzie przyszłego roku

Jak zaznacza UMWM, liczący niemal 17 km długości fragment nowej trasy w znacznej mierze prowadzony będzie po wałach Dunajca. Koszt budowy drogi rowerowej to ponad 8,8 mln zł, a środki na jego realizację pochodzą z regionalnego programu operacyjnego i budżetu województwa.

Postawiliśmy przed sobą ambitne zadanie, aby do 2020 roku wybudować w całej Małopolsce prawie 1000 km tras rowerowych. To osiem szlaków łączących najdalsze zakątki naszego regionu, budowane w najwyższym standardzie. Do końca tego roku rowerzyści będą już mieli do dyspozycji ponad 300 km bezpiecznych i komfortowych ścieżek, w zdecydowanej większości poprowadzonych po wałach małopolskich rzek. Przy trasach powstaną też miejsca obsługi rowerzystów, tak aby podczas wypraw każdy miał miejsce na odpoczynek czy przerwę na posiłek – mówi Jacek Krupa, marszałek województwa.

Odcinek trasy rowerowej, który połączy zaporę w Czchowie z Lusławicami to fragment liczącej prawie 6 tys. km europejskiej trasy EuroVelo 11, którą można podróżować z Norwegii przez Finlandię, Estonię, Łotwę, Litwę, Polskę, Słowację, Węgry, Serbię, Macedonię aż do Grecji. Jej małopolska część, określana mianem VeloNatura, łączy Kościelec (leżący na granicy z województwem świętokrzyskim) z Muszyną (przy granicy ze Słowacją).

Gdy drogą będzie gotowa, jak podkreśla Stanisław Sorys wicemarszałek województwa, będzie można nią podróżować po najpiękniejszych terenach doliny Popradu i Dunajca, przemierzając Beskid Sądecki i Pogórze.

Warto zaznaczyć, że między Czchowem a Filipowicami ścieżka będzie prowadzona po istniejących drogach, na których nie ma dużego natężenia ruchu samochodów, a pozostała jej część – aż do Lusławic – będzie przebiegać po wałach przeciwpowodziowych Dunajca. Na trasie powstaną też dwie kładki nad potokami: Rudzianka i Paleśnianka.

Na podstawie www.malopolska.pl

fot. UMWM