budowa drogi rowerowej

Rozpoczęła się budowa drogi rowerowej Kołobrzeg-Pyszka

Rozpoczęła się budowa drogi rowerowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 163 na odcinku Kołobrzeg–Pyszka. Informację przekazał Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego (UMWZ). 24 marca wykonawca wszedł na plac budowy, a na wykonanie prac ma 400 dni.

Inwestycje w infrastrukturę dla rowerzystów w Zachodniopomorskiem

Powstający odcinek stanie się częścią Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Finansowanie projektu pochodzi w połowie ze środków województwa, natomiast pozostała część z budżetów gmin Dygowo i Kołobrzeg.

Prace podzieliliśmy na dwa etapy. Pierwszy to Kołobrzeg Wschód-Dygowo, a w 2026 roku chcemy zrealizować kolejny etap – z Dygowa do Pyszki. Ta ścieżka wpisuje się w strategię rowerową dla Pomorza Zachodniego. W sąsiednim powiecie, powiecie białogardzkim, taka ścieżka jest zbudowana. Docelowo chcielibyśmy, aby ta ścieżka nie kończyła się w Pyszce, ale doszła do granic powiatu kołobrzeskiego i połączyła ze ścieżką w powiecie białogardzkim – powiedziała Anna Bańkowska, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego.

To dobry czas dla Pomorza Zachodniego, dla gmin Dygowo i Kołobrzeg. Rusza budowa trasy, która będzie rozpoczynać się od węzła Kołobrzeg Wschód do Pyszki, to jest 11,1 km nowej trasy. Będzie nas to kosztowało blisko 20 mln zł – skomentował Jakub Kowalik, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego. Przypomniał też, że niedawno samorząd województwa zadeklarował realizację pętli Berlin-Szczecin-Kołobrzeg o długości ok. 800 km. Ma ona kosztować 135 mln zł. Rozpoczął się również drugi etap rozbudowy tras rowerowych na Pomorzu Zachodnim dzięki czemu powstanie ponad 400 km nowych tras.

Budowa drogi rowerowej Kołobrzeg-Pyszka poprawi bezpieczeństwo turystów

W sezonie letnim na DW 163 panuje wzmożony ruch samochodowy, a jednocześnie pojawia się coraz więcej rowerzystów – zaznaczył UMWZ. Rozbudowa drogi rowerowej poprawi komfort i bezpieczeństwo turystów. Trasa będzie miała szerokość 2 m. Z kolei na obszarze miejscowości (gdzie najczęściej będzie przebiegać przy samej krawędzi jezdni) zostanie poszerzona do 3-3,5 m. Oprócz budowy drogi rowerowej, projekt obejmie budowę i rozbudowę odcinków kanalizacji deszczowej, budowę przepustów pod zjazdami, przedłużenie przepustów pod koroną drogi, budowę i przebudowę zjazdów, usunięcie kolizji istniejących sieci z projektowaną drogą rowerową czy montaż elementów bezpieczeństwa ruchu. Uwzględniono przepisy dotyczące likwidacji barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych – podsumował UMWZ.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu