kampania antyśmieciowa

Startuje kampania antyśmieciowa z udziałem zwierząt

Wielkie oczy puchacza zwyczajnego i skupiony wzrok niedźwiedzia brunatnego, patrzące z plakatów, przez cały sierpień będą bacznie obserwować mieszkańców i turystów wchodzących do lasów, parków narodowych i parków krajobrazowych Małopolski. Jak zaznacza Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego (UMWM), akcja odbędzie się w ramach startującej właśnie kampanii antyśmieciowej Województwa Małopolskiego. Kampania antyśmieciowa odbywająca się pod hasłem „Nie zaśmiecaj naszego domu”, ma na celu ochronę obszarów przyrodniczo cennych przez niszczeniem i zaśmiecaniem.

W Małopolsce startuje kampania antyśmieciowa

Startująca dziś kampania będzie inauguracją długofalowych działań promocyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach projektu EkoMałopolska, które promują odpowiedzialność za najbliższe otoczenie i dbanie o nasze wspólne dobro – dziedzictwo naturalne. To właśnie podczas obcowania z przyrodą relaksujemy się, odpoczywamy, czujemy się po prostu jak w domu. Chcemy rozszerzyć w świadomości mieszkańców pojęcie domu poza ramy prywatnego mieszkania czy budynku, a także edukować w temacie dbania o region, tak, jak dba się o nasze własne najbliższe otoczenie – skomentował Tomasz Urynowicz, wicemarszałek woj. małopolskiego.

Jak informuje UMWM, kampania potrwa od 5 do 31 sierpnia, a jej głównym celem jest budowanie świadomości proekologicznej wśród mieszkańców i turystów oraz zapobieganie zaśmiecaniu obiektów przyrodniczych, chętnie odwiedzanych podczas wakacji. Ambasadorami kampanii są dzikie zwierzęta zamieszkujące Małopolskę. Na czas kampanii wyjdą one z cienia i będą przypominać, że góry, lasy, jeziora nie są miejscami niczyimi, lecz ich domem.

W ramach kampanii na terenie całej Małopolski pojawi się 300 plakatów rozmieszczonych na terenie 15 nadleśnictw, sześciu parków narodowych i 11 parków krajobrazowych. Plakaty będzie można zobaczyć na terenie nadleśnictw: Brzesko, Dąbrowa Tarnowska, Gorlice, Gromnik, Krościenko, Krzeszowice, Limanowa, Łosie, Miechów, Myślenice, Nawojowa, Niepołomice, Nowy Targ, Piwniczna i Stary Sącz – wylicza UMWM. Informacje o kampanii pojawią się również w parkach narodowych: Babiogórskim, Gorczańskim, Magurskim, Ojcowskim, Pienińskim i Tatrzańskim, a także w parkach krajobrazowych: Beskidu Małego, Bielańsko-Tynieckim, Ciężkowicko-Rożnowskim, Dłubniańskim, Orlich Gniazd, Popradzkim, Rudniańskim, Tenczyńskim i Wiśnicko-Lipnickim oraz w Parku Krajobrazowym Pasma Brzanki i Dolinkach Krakowskich.

Nie tylko plakaty…

Urząd marszałkowski zaznacza przy tym, że w ramach kampanii w Radio Kraków emitowany będzie spot z „udziałem zwierząt”. Przygotowano także dedykowaną animację, która będzie wyświetlana w pociągach Kolei Małopolskich, a także na nośnikach partnerów kampanii. Będzie można także spotkać na żywo ambasadora kampanii – niedźwiedzia brunatnego, który wziął już udział w akcji Czyste Tatry EkoMałopolska, a pojawi się także na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Ekologicznych Kraków Green Film Festiwal. Kampanię będą wspierać także działania w prasie, Internecie i mediach społecznościowych.

Na podstawie www.malopolska.pl

fot. UMWM

reklama

partner portalu

partner portalu

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

 

partner medialny

reklama