Ekoksiążka w radio

Ekoksiążka w radio

W audycji pt. „Książka do poduszki” na antenie Polskiego Radia Dzieciom będzie można posłuchać publikacji Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) pt. „Brygada Enfosia kontra plastikowa Zgryzolda”.

Opowieść, zachęcającą do proekologicznych postaw w codziennym życiu, adresowana jest do dzieci, które będą mogły ją poznać w ośmiu odsłonach od 13 listopada o godz. 19:10.

Fundusz wskazuje, że w książce z proekologicznym przesłaniem, wydanej w związku z obchodzonym w tym roku 30-leciem NFOŚiGW, można znaleźć odpowiedzi m.in. na pytania: Jak przegonić powietrzne bestie? Jak poprawić humor rzeczce? W jaki sposób zagrać z szarym w zielone?

Ekoksiążka w radio – NFOŚiGW zaprasza do rodzinnego słuchania

Teraz – jak wskazuje NFOŚiGW – przygody sympatycznego drzewka Enfosia będą gościć na antenie Polskiego Radia Dzieciom w audycji „Książka do poduszki”. Emisje fragmentów książki zaplanowano przez osiem wieczorów w okresie od 13 do 22 listopada, (z przerwą na weekend) o godz. 19:10. A Fundusz zaprasza do rodzinnego słuchania!

Przy okazji NFOŚiGW przypomina, że z okazji swoich 30-tych urodzin, poza wspomnianą książką, przygotował też maskotkę Enfosia (pluszowe drzewko) oraz konkurs dla przedszkoli i szkół, którego rozstrzygnięcie zaplanowano pod koniec listopada br. Edukacyjno-promocyjna akcja to inicjatywa pracowników Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej NFOŚiGW. Książkę napisała Donata Bieniecka-Popardowska (z NFOŚiGW), a ilustracje na zlecenie Funduszu przygotował Maciej Batory (reprezentujący Dźwignię Handlu). Z kolei dzieci i wnuki pracowników NFOŚiGW zaprojektowały głównego bohatera.

Narodowy Fundusz dodaje, że jako instytucja powołana do życia 1 lipca 1989 r., od 30 lat finansuje największe, strategiczne i innowacyjne przedsięwzięcia proekologiczne w Polsce. Przez ten czas na poprawę stanu środowiska przyrodniczego przeznaczył łącznie ok. 96 mld zł, a wartość wspartych inwestycji to 237 mld zł.

Na podstawie informacji nadesłanej przez NFOŚiGW

fot. NFOŚiGW

 

reklama