Ekoedukacyjna inicjatywa

Ekoedukacyjna inicjatywa na jubileusz Funduszu

Książka dla dzieci zachęcająca do ekologicznych postaw w codziennym życiu oraz pluszowa wersja głównego bohatera, którym jest sympatyczne drzewko – to elementy edukacyjnej akcji wpisującej się w obchody 30-lecia Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW). Inicjatywie towarzyszy konkurs dla przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych – dodaje NFOŚiGW.

Ekoedukacyjna inicjatywa z Miśką i Julkiem

Miśka i Julek z książki pt. „Brygada Enfosia kontra plastikowa Zgryzolda”, tak jak miliony dzieci w Polsce, właśnie rozpoczynają rok szkolny. Jeszcze w wakacyjnych humorach, ale jednocześnie podekscytowani pójściem do pierwszej klasy, nie mają pojęcia, jaka przygoda czeka na nich poza szkolnymi murami. W świecie, do którego udadzą się z drzewkiem o imieniu Enfoś, będą musieli stawić czoła tajemniczej Zgryzoldzie von Plastik. Opowieść z ekologicznym przesłaniem powstała w związku z obchodzonym w tym roku 30-leciem NFOŚiGW. Do książki dołączono oryginalną maskotkę, przedstawiającą tytułowego Enfosia – informuje NFOŚiGW.

Konkurs dla przedszkolaków i uczniów klas nauczania początkowego

W roku swojego jubileuszu, NFOŚiGW przygotował także konkurs dla najmłodszych. Jego zasady są proste. Opiekunowie przedszkolaków i nauczyciele uczniów z klas I-III po rejestracji na stronie www.nfosigw.gov.pl/enfos (tam dostępny jest regulamin konkursu) otrzymają wspomnianą książkę i maskotkę do wykorzystania podczas ekozajęć z dziećmi (np. spacer po parku z Enfosiem i zbieranie śmieci, plakat z wizerunkiem Enfosia informującego o ekozachowaniach, wspólne czytanie książki o Enfosiu). Termin rejestracji upływa 30 września br. Następnie, do 31 października br., NFOŚiGW czeka na mailowe (konkurs@nfosigw.gov.pl) relacje z ekozajęć. Do wygrania są pakiety edukacyjne dla przedszkoli i szkół oraz indywidualne nagrody dla uczestników. Celem konkursu jest popularyzowanie wiedzy o Narodowym Funduszu oraz uwrażliwianie dzieci na ochronę środowiska, a pilotaż dotyczy obszaru aglomeracji warszawskiej.

Edukacyjno-promocyjna akcja – obejmująca książkę, maskotkę i konkurs – to inicjatywa pracowników Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej NFOŚiGW. Książkę napisała Donata Bieniecka-Popardowska (z NFOŚiGW), a ilustracje na zlecenie Funduszu stworzył Maciej Batory (Dźwignia Handlu). Z kolei dzieci i wnuki pracowników NFOŚiGW pomogły narysować głównego bohatera – drzewko, które doczekało się wersji pluszowej.

Na jubileusz Funduszu przygotowano szereg działań

Na 30-lecie NFOŚiGW zaplanował także szereg innych wydarzeń, w tym m.in. uroczystą galę pod patronatem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy oraz serię debat i spotkań w ramach branżowych Targów POL-ECO SYSTEM, które odbędą się jesienią w Poznaniu. Na targach Fundusz nagrodzi też dziennikarzy, m.in. za publikacje związane z działalnością NFOŚiGW i obchodzonym jubileuszem. Ponadto, na fasadzie budynku Narodowego Funduszu wisi już okolicznościowy neon zasilany energią słoneczną, a przed wejściem do siedziby uruchomiono stację rowerową promującą ekologiczny transport – wylicza NFOŚiGW.

Na podstawie informacji nadesłanej przez NFOŚiGW

fot. NFOŚiGW

 

reklama