centra edukacji ekologicznej

Centra edukacji ekologicznej jako elementy programu edukacyjnego

Z jednej strony wirtualna rzeczywistość, z drugiej przedszkolne centra edukacji ekologicznej – takie są elementy programu edukacyjnego. Ponad 2,15 mln zł otrzyma Świdnica na zajęcia edukacyjne w siedmiu przedszkolach. Blisko 500 dzieci w okresie od września 2025 r. do czerwca 2026 r. weźmie udział w dodatkowych zajęciach m.in. z ekologii. Poinformował o tym Urząd Miejski w Świdnicy (UM). Pozyskane pieniądze pozwolą także na kupno specjalistycznego sprzętu edukacyjnego oraz remont niektórych pomieszczeń w przedszkolach – dodał magistrat.

Centra edukacji ekologicznej umożliwią warsztaty na świeżym powietrzu

W programie uczestniczyć będą przedszkola miejskie numer 1, 3, 4, 6, 14, 15 oraz 16. Placówki zostaną doposażone w nowoczesne pomoce dydaktyczne, w tym narzędzia Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych, czyli m.in. podłogi interaktywne, zestawy Google Virtual Reality oraz zestawy LEGO. Placówki posiądą również sprzęt specjalistyczny – ścianki sensoryczne, interaktywne tablice do nauki, urządzenia wspomagające pracę logopedów. Zostaną utworzone sale do zajęć z integracji sensorycznej oraz miejsca do pracy warsztatowej na świeżym powietrzu – przedszkolne centra edukacji ekologicznej. 14 nauczycieli zwiększy swoje kompetencje w zakresie nowych metod pracy z dziećmi. Każde przedszkole otrzyma pakiet specjalistycznego oprogramowania opartego o podstawę programową wychowania przedszkolnego do wykorzystania na zajęciach edukacyjno-rozwojowych oraz rewalidacyjno-terapeutycznych w przedszkolu – dodał UM.

– Dzięki tym inwestycjom, przedszkola będą mogły lepiej dostosować się do wymagań współczesnej edukacji, wspierając jednocześnie zdrowie, dobrobyt psychiczny, kreatywność i umiejętności społeczne dzieci. Ponadto nauczyciele zyskają nowe kwalifikacje, które przełożą się na wzrost jakości prowadzonych zajęć – powiedziała Beata Moskal-Słaniewska, prezydent Świdnicy.

Pobudzenie proekologicznego podejścia do środowiska

Wybrane pomieszczenia przedszkolne zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ogrody sensoryczne pozwolą natomiast oddziaływać na różne zmysły dzieci poprzez wzrok, słuch, dotyk, węch i smak. Da to też możliwość kontaktu z naturą oraz pobudzenie proekologicznego podejścia do środowiska – dodał UM.

Na podstawie nadesłanej informacji

fot. sozosfera.pl (zdjęcie ilustracyjne)

Partner Portalu

Partner Portalu

Partner Portalu