Urząd Miasta Łodzi (UM) poinformował o akcji „Popcorn prosto z ogródka”. W jej ramach, dzieci z ponad 30 łódzkich przedszkoli wyhodowały własną kukurydzę. Następnie zrobiły z niej popcorn, który teraz mogą wziąć do kina na darmowe seanse.
Seans filmowy nagrodą za wyhodowanie kukurydzy
– Wiele dzieci na pytanie skąd się bierze popcorn odpowiada, że z kina. Ta lekcja ma na celu to, żebyśmy wszystkim od najmłodszych lat tłumaczyli, że popcorn trzeba zasiać, pielęgnować i później go sobie stworzyć. Kluczowym aspektem naszych działań jest edukacja przez doświadczenie. Każdy uczestnik może czegoś dotknąć, coś zrobić, poczuć, zrozumieć i ta wiedza zostanie z nim na zawsze – powiedziała Anna Wierzbicka, dyrektor Wydziału Kształtowania Środowiska UM.
W nagrodę za wyhodowanie kukurydzy, miasto we współpracy z Muzeum Kinematografii, ufundowało przedszkolakom seans w kinie. Projekcje odbywać się będą do początku października.
– Muzeum Kinematografii chętnie włącza się w ten projekt i zaprasza do siebie najmłodszych w nagrodę za pracę ogrodniczą. Dzieci zobaczą m.in. film pt. „Basia. Jestem w sam raz”. To historia rezolutnej i energicznej dziewczynki, której życie nigdy nie jest nudne – skomentowała Anna Michalska z Muzeum Kinematografii.
„Popcorn prosto z ogródka” – druga odsłona edukacyjnej akcji
To kolejna odsłona współpracy z FruitPrint, projektem z zakresu edukacji proekologicznej. Poprzednio przedszkolaki sadziły w placówkach drzewa owocowe starych odmian.
– Już sama nazwa „Popcorn prosto z ogródka” wzbudziła zainteresowanie u dzieci. Zasialiśmy popcorn i codziennie go doglądaliśmy, opiekowaliśmy się naszą uprawą. Mieliśmy małe problemy, bo nasz popcorn zasmakował kretom, jednak jego wzrost był spory i ten widok każdego dnia cieszył oko maluchów, o czym chętnie opowiadali rodzicom i kolegom – powiedziała Izabela Wąsikowska z Przedszkola Miejskiego nr 206.
Projekt koordynuje Wydział Kształtowania Środowiska UM, który od kilku lat prowadzi też projekt Łódzkie Szkoły dla Klimatu. Są to praktyczne lekcje ekologii dla uczniów szkół podstawowych i średnich. Zamiast nauki definicji na uczniów czekają wyzwania związane z ekologią – sami sprawdzają, jak oszczędzać energię, wodę i realizują inne zadania.
Na podstawie nadesłanej informacji
fot. UM Łodzi